Partner serwisu

Mirbud po I półroczu ma portfel wart 5,5 mld zł

ep. 31.08.2020

Mirbud po I półroczu ma portfel wart 5,5 mld zł
fot. GDDKiA
W pierwszym półroczu 2020 roku Grupa Mirbud uzyskała przychody o 8 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku 2019. Zysk netto w stosunku do okresu porównawczego wzrósł o 1 proc. Wpływ na ten wynik miał m.in. wzrost rentowności na kontraktach drogowych. Na koniec czerwca Grupa miała portfel na poziomie 5,5 mld zł. Większość to kontrakty drogowe.
Grupa Mirbud opublikowała wyniki finansowe za I połowę 2020 roku. W tym czasie na poziomie grupy uzyskano przychody 434, 968 mln zł (wzrost r/r o 8 proc.), zysk ze sprzedaży 41,966 mln zł (to mniej o 2 proc. rok do roku), a zysk EBIT równy 21,730 mln zł (+6 proc.). Zysk netto rok do roku wyniósł 10,699 mln zł co oznacza wzrost o 1 proc. w stosunku do I półrocza roku 2019.

W komentarzu do wyników prezes Grupy Mirbud Jerzy Mirgos podkreśla, że korzystny wpływ na działalność w okresie naznaczonym pandemią miały m.in. inwestycje drogowe, które rząd potraktował jako swoiste koło zamachowe gospodarki.

Niekorzystny wpływ pandemia miała natomiast na dwie spółki w ramach grupy, tj. Marywilska 44 i Expo Mazury, związanych z zarządzaniem obiektami, gdzie doszło do niemal całkowitego wstrzymania działalności. Zdaniem prezesa, w tej sytuacji wzrost przychodów i zysku odpowiednio o 8 i 1 proc. należy uznać za sukces. Złożył się na niego m.in. 23-porc. wzrost przychodów w zakresie robót inżynieryjno-drogowych.

Prezes Mirbudu spodziewa się dalszego zwiększania udziału robót inżynieryjno-drogowych (a także budynków użyteczności publicznej) w strukturze sprzedaży, m.in. za sprawą wzrostu zaawansowania na kontraktach drogowych w formule zaprojektuj i wybuduj, zwłaszcza tych, które obecnie są w fazie projektowania.

Mirbud ma obecnie w portfelu zamówień 5,5 mld zł. To kontrakty do zrealizowania w okresie do roku 2024. Aż 81,5 proc. wartości posiadanych umów to kontrakty drogowe.

Dwie spółki z grupy – Mirbud i Kobylarnia – realizują m.in. fragment autostrady A1 Bełchatów - Kamieńsk, obwodnicę Olesna, obwodnicę Poręby i Zawiercia, A18 Olszyna – Golnice, czy S5 po firmie Impresa Pizzarotti.

– Utrzymanie ciągłości realizacji rządowych inwestycji infrastrukturalnych może okazać się szansą na utrzymanie tempa rozwoju dla tych firm budowlanych, które, posiadając komfortowy portfel zamówień u progu panującej pandemii, będą mogły bez większych zakłóceń realizować kontrakty w oparciu o własne zaplecze materiałowo-sprzętowe – stwierdza w komentarzu do wyników prezes Mirbudu.

Jerzy Mirgos prognozuje, że spadek aktywności inwestycyjnej w obszarze budownictwa kubaturowego, idąca za tym nasilająca się konkurencja na rynku budowlanym oraz prognozowany wzrost bezrobocia na rynku pracy będą szansą na wzmocnienie pozycji negocjacyjnej Grupy względem podwykonawców. Natomiast spadki cen materiałów i usług pozwolą na poprawę założonych marż na już posiadanych kontraktach.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony