Partnerzy serwisu:

Mirbud zwielokrotnił zyski i podwoił przychody. Siła w inwestycjach drogowych

Elżbieta Pałys 31.08.2021

Mirbud zwielokrotnił zyski i podwoił przychody. Siła w inwestycjach drogowych
fot. GDDKiA
Przychody na poziomie dwukrotnie wyższym niż przed rokiem i zysk na wynoszący 365 proc. okresu porównawczego – takie wyniki za I półrocze przedstawiła Grupa Kapitałowa Mirbud. Dobre wyniki to zasługa m.in. poprawa rentowności w kontraktach infrastrukturalnych.
Po pierwszych 6 miesiącach tego roku Grupa Mirbud odnotowała przychody na poziomie 872,5 mln zł w stosunku do niespełna 435 mln zł w roku ubiegłym. Zysk netto wyniósł prawie 50 mln zł, podczas gdy przed rokiem było to ok. 10,7 mln zł.

Grupa może być zadowolona z osiągniętej rentowności, która na poziomie EBIT wzrosła z 4,4 do aż 8,04 proc. a na poziomie zysku netto z niespełna 2,5 do 5,7 proc.

Rentowne kontrakty drogowe

Jak podano w komentarzu do wyników, dominującą działalnością w obszarze usług budowlano – montażowych Grupy jest budownictwo infrastrukturalne, którego udział w przychodach wynosi 60 proc. Rentowność tego sektora na przestrzeni ostatniego roku wzrosła, co jest jednym z głównych czynników mających wpływ na dobre wyniki finansowe.

Kontrakty drogowe stanowią jednocześnie 84 proc. portfela zamówień Mirbudu do roku 2025, a prezes spodziewa się dalszego wzrostu. – W marcu tego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podała, że konsorcjum firm Mirud i Kobylarnia jest obecnie drugim co do wielkości i wartości zaangażowania wykonawcą dróg w Polsce. To dla nas niespotykany dotychczas sukces – komentuje Jerzy Mirgos i dodaje, że wejście w fazę zaawansowanej realizacji budowy autostrad A1 i A18, a także dróg ekspresowych S1, S5 czy S11 miało znaczny wpływ na osiągnięte wyniki finansowe w pierwszym półroczu 2021 roku.

Obiecujące perspektywy 

Tym bardziej obiecująco brzmią zapowiedzi sporych nakładów na rozwój infrastruktury drogowej w kolejnych latach, w tym przede wszystkim w ramach nowego Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku (z perspektywą do 2033 r.), gdzie zaplanowano inwestycje warte 300 mld zł.

– Liczymy, iż w realizacji tego przedsięwzięcia udział będzie miała również nasza Grupa. Z uwagą przyglądamy się także pracom nad programem budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego – mówi prezes Mirbudu.

Nie bez znaczenia były także realizacje w segmencie budownictwa budynków użyteczności publicznej, jak np. stadiony piłkarskie w Łodzi i Płocku a także obiektów magazynowych i produkcyjnych. Ożywienie w tych ostatnich przełożyło się na wzrost udziału tego rodzaju – wysokomarżowych, jak podkreślono – kontraktów z 1 proc. na koniec 2020 roku do 6 proc. na koniec pierwszego półrocza 2021.

– W sumie nasza działalność w tym segmencie wygenerowała w I półroczu 144 mln złotych przychodu. W kolejnych kwartałach spodziewamy się kontynuacji rozwoju tego rodzaju budownictwa w Polsce. Mam nadzieję, że również Grupa Kapitałowa MIRBUD będzie miała w tym swój udział – komentuje prezes.

Wyzwania większej skali działania 

Patrząc z perspektywy Grupy Kapitałowej, która znacząco zwiększyła skalę działalności, prezes wskazuje na wyzwania rynkowe w postaci niedoboru pracowników budowlanych oraz idące za tym rosnące koszty pracy. Jednocześnie zwraca uwagę na stabilizujące się ceny materiałów budowlanych.

– W kolejnych kwartałach skupimy się na realizacji posiadanych kontraktów i utrzymaniu wartości portfela zamówień powyżej 5 miliardów złotych przy jednoczesnym utrzymaniu poziomu rentowności – zapowiada Jerzy Mirgos.


PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony