Modernizacja odcinka Rail Baltica pod nadzorem SAFEGE Polska





SAFEGE S.A.S. Oddział w Polsce od dwóch lat sprawuje nadzór nad pracami na linii kolejowej E75 na odcinkach Sadowne – Czyżew (wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne) oraz Czyżew – Białystok. Wszystko to w ramach Unijnego Instrumentu Finansowego Connecting Europe Facility (CEF). Po realizacji prędkość na nadzorowanych odcinkach zwiększy się do 160 km/h.
– To kolejny przykład sprawnej współpracy między wszystkimi stronami projektu – klientem, czyli spółką PKP PLK, generalnym wykonawcą – firmą Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, a specjalistami z SAFEGE – mówi Aleksandra Komala, koordynator projektu z ramienia SAFEGE S.A.S. Oddział w Polsce. – To już nasz pięćdziesiąty projekt „kolejowy”, a obsługuje go zespół 35 pracowników SAFEGE.
Projekt, który nadzoruje SAFEGE, składa się z dziesięciu kontraktów i dotyczy ważnego odcinka transeuropejskiego korytarza transportowego, jakim jest Rail Baltica – trasa kolejowa, która łączy Warszawę, Kowno, Rygę, Tallinn i Helsinki. W efekcie modernizacji linii E75 wzrośnie potencjał mobilności Polski Wschodniej – co wpłynie pozytywnie także na gospodarczą atrakcyjność regionu. Po raz kolejny jako SAFEGE mamy więc udział w podnoszeniu jakości życia Polaków – podkreśla firma sprawująca nadzór.
– W ramach prac na odcinku Sadowne – Czyżew zmodernizujemy 36 km linii kolejowej, będziemy czuwać nad wykonaniem 9 skrzyżowań dwupoziomowych, 2 stacji kolejowych, 4 przystanków osobowych, Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem w Małkini, 11 przejazdów kolejowo-drogowych oraz wiat, udogodnień, podjazdów, systemów informacji pasażerskiej i przejść dla zwierząt pod torami – mówi Aleksandra Komala. – Na początku marca odbył się odbiór eksploatacyjny toru nr 1 na odcinku Sadowne – Czyżew i dzięki doskonałej współpracy wszystkich zaangażowanych podmiotów, wszystko przebiegło bezproblemowo i możliwe było przełączenie ruchu pociągów na nowy tor.
Dzięki tej realizacji prędkość na nadzorowanych odcinkach zwiększy się do 160 km/h (dla pociągów pasażerskich; dla towarowych zaś do 120 km/h), znacznie wzrośnie bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych, jak również powstaną nowoczesne przystanki i stacje (jak np. ta w Małkini, już dostępna dla podróżnych), dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Warto też zwrócić uwagę na wyjątkowy w ciągu tej linii obiekt – a mianowicie most kolejowy przez rzekę Bug w Małkini, który powstał tuż obok starego obiektu. Nowy most jest jednym z najdłuższych obiektów tego typu w Polsce – ma aż 300 metrów długości, składa się z pięciu przęseł (każde o długości 60 metrów), a jego waga wynosi około 3 tysiące ton.

Projekt, który nadzoruje SAFEGE, składa się z dziesięciu kontraktów i dotyczy ważnego odcinka transeuropejskiego korytarza transportowego, jakim jest Rail Baltica – trasa kolejowa, która łączy Warszawę, Kowno, Rygę, Tallinn i Helsinki. W efekcie modernizacji linii E75 wzrośnie potencjał mobilności Polski Wschodniej – co wpłynie pozytywnie także na gospodarczą atrakcyjność regionu. Po raz kolejny jako SAFEGE mamy więc udział w podnoszeniu jakości życia Polaków – podkreśla firma sprawująca nadzór.
– W ramach prac na odcinku Sadowne – Czyżew zmodernizujemy 36 km linii kolejowej, będziemy czuwać nad wykonaniem 9 skrzyżowań dwupoziomowych, 2 stacji kolejowych, 4 przystanków osobowych, Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem w Małkini, 11 przejazdów kolejowo-drogowych oraz wiat, udogodnień, podjazdów, systemów informacji pasażerskiej i przejść dla zwierząt pod torami – mówi Aleksandra Komala. – Na początku marca odbył się odbiór eksploatacyjny toru nr 1 na odcinku Sadowne – Czyżew i dzięki doskonałej współpracy wszystkich zaangażowanych podmiotów, wszystko przebiegło bezproblemowo i możliwe było przełączenie ruchu pociągów na nowy tor.
Dzięki tej realizacji prędkość na nadzorowanych odcinkach zwiększy się do 160 km/h (dla pociągów pasażerskich; dla towarowych zaś do 120 km/h), znacznie wzrośnie bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych, jak również powstaną nowoczesne przystanki i stacje (jak np. ta w Małkini, już dostępna dla podróżnych), dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Warto też zwrócić uwagę na wyjątkowy w ciągu tej linii obiekt – a mianowicie most kolejowy przez rzekę Bug w Małkini, który powstał tuż obok starego obiektu. Nowy most jest jednym z najdłuższych obiektów tego typu w Polsce – ma aż 300 metrów długości, składa się z pięciu przęseł (każde o długości 60 metrów), a jego waga wynosi około 3 tysiące ton.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |