Partnerzy serwisu:

Modernizacja odcinka Rail Baltica pod nadzorem SAFEGE Polska

inf. pras. 02.04.2019

arrow
arrow
Modernizacja odcinka Rail Baltica pod nadzorem SAFEGE Polska
fot. Safege
Modernizacja odcinka Rail Baltica pod nadzorem SAFEGE Polska
Modernizacja odcinka Rail Baltica pod nadzorem SAFEGE Polska
Modernizacja odcinka Rail Baltica pod nadzorem SAFEGE Polska
SAFEGE S.A.S. Oddział w Polsce od dwóch lat sprawuje nadzór nad pracami na linii kolejowej E75 na odcinkach Sadowne – Czyżew (wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne) oraz Czyżew – Białystok. Wszystko to w ramach Unijnego Instrumentu Finansowego Connecting Europe Facility (CEF). Po realizacji prędkość na nadzorowanych odcinkach zwiększy się do 160 km/h. 
– To kolejny przykład sprawnej współpracy między wszystkimi stronami projektu – klientem, czyli spółką PKP PLK, generalnym wykonawcą – firmą Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, a specjalistami z SAFEGE – mówi Aleksandra Komala, koordynator projektu z ramienia SAFEGE S.A.S. Oddział w Polsce. – To już nasz pięćdziesiąty projekt „kolejowy”, a obsługuje go zespół 35 pracowników SAFEGE.

 

Projekt, który nadzoruje SAFEGE, składa się z dziesięciu kontraktów i dotyczy ważnego odcinka transeuropejskiego korytarza transportowego, jakim jest Rail Baltica – trasa kolejowa, która łączy Warszawę, Kowno, Rygę, Tallinn i Helsinki. W efekcie modernizacji linii E75 wzrośnie potencjał mobilności Polski Wschodniej – co wpłynie pozytywnie także na gospodarczą atrakcyjność regionu. Po raz kolejny jako SAFEGE mamy więc udział w podnoszeniu jakości życia Polaków – podkreśla firma sprawująca nadzór.

– W ramach prac na odcinku Sadowne – Czyżew zmodernizujemy 36 km linii kolejowej, będziemy czuwać nad wykonaniem 9 skrzyżowań dwupoziomowych, 2 stacji kolejowych, 4 przystanków osobowych, Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem w Małkini, 11 przejazdów kolejowo-drogowych oraz wiat, udogodnień, podjazdów, systemów informacji pasażerskiej i przejść dla zwierząt pod torami – mówi Aleksandra Komala. – Na początku marca odbył się odbiór eksploatacyjny toru nr 1 na odcinku Sadowne – Czyżew i dzięki doskonałej współpracy wszystkich zaangażowanych podmiotów, wszystko przebiegło bezproblemowo i możliwe było przełączenie ruchu pociągów na nowy tor.

Dzięki tej realizacji prędkość na nadzorowanych odcinkach zwiększy się do 160 km/h (dla pociągów pasażerskich; dla towarowych zaś do 120 km/h), znacznie wzrośnie bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych, jak również powstaną nowoczesne przystanki i stacje (jak np. ta w Małkini, już dostępna dla podróżnych), dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Warto też zwrócić uwagę na wyjątkowy w ciągu tej linii obiekt – a mianowicie most kolejowy przez rzekę Bug w Małkini, który powstał tuż obok starego obiektu. Nowy most jest jednym z najdłuższych obiektów tego typu w Polsce – ma aż 300 metrów długości, składa się z pięciu przęseł (każde o długości 60 metrów), a jego waga wynosi około 3 tysiące ton.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony