Partner serwisu

Mostem w Kostrzynie pojedziemy w przyszłym roku

inf. pras. 25.05.2022

arrow
arrow
Mostem w Kostrzynie pojedziemy w przyszłym roku
fot. Wody Polskie
Mostem w Kostrzynie pojedziemy w przyszłym roku
Mostem w Kostrzynie pojedziemy w przyszłym roku
Na 2023 rok przewidziano zakończenie przebudowy mostu drogowego w Kostrzynie nad Odrą. W miejsce starego obiektu powstanie nowy o długości 300 metrów z lepszymi parametrami nośnymi. Mowa o obiekcie prowadzącym ruch nad Wartą. 
Dzięki inwestycji, pod wyższą konstrukcją będą mogły przepływać barki i lodołamacze o dużych gabarytach. Jest to jedno z zadań Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej mieszkańców dorzecza Odry i dorzecza górnej Wisły, realizowanego przez Państwowe Gospodarstwo Wody Polskie przy wsparciu Inżyniera Sweco Polska. Inwestycja w Kostrzynie powstaje w partnerstwie z GDDKiA. Jest realizowana w ciągu drogi krajowej nr 31 i w sumie - razem z mostem - obejmuje odcinek tej trasy o długości ok. 600 m.  



Wyświetl większą mapę

– Tak potężna inwestycja nie może odbywać się bez odpowiednich przygotowań. Jednym z ważnych elementów organizacji prac jest zapewnienie ciągłości ruchu drogowego. Do tego potrzebny jest most tymczasowy. Zdajemy sobie sprawę jak istotna jest to dla mieszkańców inwestycja, ale jednocześnie nie wyobrażamy sobie, by prowadzenie prac miało radykalnie zablokować mieszkańcom komunikację w mieście. Stąd prace idą bardzo dynamicznie i nie pozwalamy sobie na komplikacje i opóźnienia – mówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.

Obecnie główny wykonawca – Warbud – przeprowadza prace przygotowawcze, które pozwolą na jego wybudowanie. Ponadto trwa przebudowa powiązanej z układem drogowym sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej i wodociągowej na prawym brzegu Warty. Wcześniej uzyskano zgody geotechniczne i przygotowano platformę roboczą do montażu konstrukcji nośnej mostu tymczasowego. Kolejnym etapem prac będzie wybudowanie nowoczesnego mostu drogowego.

– Docelowo będzie on łączył ideę konstrukcji podwieszanej i belkowej sprężonej. Oznacza to, że część kabli sprężających prowadzona będzie nad podporami, które wykonane będą w formie niskich pylonów tzw. dewiatorów. Cięgna sprężające zakotwione w belce pomostu będą biegły pod małym kątem i przechodziły przez niewysoki pylon. Takie nowoczesne rozwiązanie nie tylko skróci czas budowy, ale również zminimalizuje problemy technologiczne – mówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.

Całkowity koszt inwestycji w Kostrzynie nad Odrą szacuje się na ponad 101 mln złotych brutto. Inwestycję wspólnie finansują Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju (Bank Światowy) i Bank Rozwoju Rady Europy, część środków pochodzi również z budżetu państwa.

Obecnie opracowywana jest także koncepcja budowy nowego mostu granicznego w Kostrzynie nad Odrą. Trwa także przebudowa mostu kolejowego. 
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony