Mosty dla regionów. Most na Wiśle z 23 mln dofinansowaniem

fot. Wikipedia Commons, I, Hiuppo, CC BY 2.5
Pomiędzy Antoniówką Świerżowską a Świerżami Górnymi powstanie nowy most. Inwestycja, realizowana z programu Mosty dla Regionów, otrzymała dotację z budżetu państwa na opracowanie dokumentacji projektowej. W podpisaniu umowy w tej sprawie uczestniczył prezydent RP Andrzej Duda.
− Już za kilka lat, to co tak długo było nieosiągalne stanie się możliwe. Powstanie most na Wiśle, który połączy gminę Maciejowice z gminą Kozienice oraz powiaty garwoliński i kozienicki. Ta nowa przeprawa drogowa zwiększy przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw zlokalizowanych na tym obszarze − mówiła, cytowana w komunikacie, minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.
− Odcinek między Dęblinem a Górą Kalwarią, który liczy ponad 70 km, jest najdłuższym na obszarze całego regionu odcinkiem Wisły, gdzie nie ma mostu. A to właśnie w gminie Kozienice znajduję się jeden z największych zakładów pracy w regionie, czyli Elektrownia Kozienice. Budowa przeprawy przyczyni się do podniesienia konkurencyjności regionu, pod względem komunikacyjnym, gospodarczym i turystycznym – dodała minister.
Długość przeprawy wraz z drogami dojazdowymi wyniesie około 1,5 kilometra. Inwestycja powstanie w ciągu drogi powiatowej nr 1350W po stronie powiatu garwolińskiego i drogi powiatowej nr 1718W na terenie powiatu kozienickiego.
Nowa przeprawa skróci czas dojazdu z powiatu garwolińskiego do Radomia z półtorej do pół godziny, zatem poprawa będzie znacząca.
Koszt przygotowania dokumentacji to ponad 29 milionów złotych, z czego 80 procent, czyli 23,4 miliony złotych sfinansuje budżet państwa.
Szacowany koszt budowy mostu to 650 milionów złotych.
Głównym celem rządowego programu jest uzupełnienie lokalnej infrastruktury drogowej o brakujące przeprawy mostowe. Na realizację programu rząd przeznaczył około 2,3 miliarda złotych. W programie Mosty dla Regionów można było ubiegać się o dotację na dofinansowanie zadań dotyczących przygotowania dokumentacji . Po zakończeniu prac projektowych samorządy będą mogły ubiegać się o dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych kosztów budowy przeprawy mostowej wraz z niezbędnymi drogami dojazdowymi.
− Odcinek między Dęblinem a Górą Kalwarią, który liczy ponad 70 km, jest najdłuższym na obszarze całego regionu odcinkiem Wisły, gdzie nie ma mostu. A to właśnie w gminie Kozienice znajduję się jeden z największych zakładów pracy w regionie, czyli Elektrownia Kozienice. Budowa przeprawy przyczyni się do podniesienia konkurencyjności regionu, pod względem komunikacyjnym, gospodarczym i turystycznym – dodała minister.
Długość przeprawy wraz z drogami dojazdowymi wyniesie około 1,5 kilometra. Inwestycja powstanie w ciągu drogi powiatowej nr 1350W po stronie powiatu garwolińskiego i drogi powiatowej nr 1718W na terenie powiatu kozienickiego.
Nowa przeprawa skróci czas dojazdu z powiatu garwolińskiego do Radomia z półtorej do pół godziny, zatem poprawa będzie znacząca.
Koszt przygotowania dokumentacji to ponad 29 milionów złotych, z czego 80 procent, czyli 23,4 miliony złotych sfinansuje budżet państwa.
Szacowany koszt budowy mostu to 650 milionów złotych.
Głównym celem rządowego programu jest uzupełnienie lokalnej infrastruktury drogowej o brakujące przeprawy mostowe. Na realizację programu rząd przeznaczył około 2,3 miliarda złotych. W programie Mosty dla Regionów można było ubiegać się o dotację na dofinansowanie zadań dotyczących przygotowania dokumentacji . Po zakończeniu prac projektowych samorządy będą mogły ubiegać się o dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych kosztów budowy przeprawy mostowej wraz z niezbędnymi drogami dojazdowymi.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |