Partnerzy serwisu:

Można budować węzeł Konik na przecięciu A2 z krajową dwójką

Elżbieta Pałys 11.07.2017

Można budować węzeł Konik na przecięciu A2 z krajową dwójką
fot. GDDKiA
Jest pierwsza decyzja zezwalająca na budowę autostrady A2 na wschód od Warszawy. Wojewoda mazowiecki wydał dziś ZRID dla 4-kilometrowego odcinka obejmującego budowę węzła Konik na przecięciu przyszłej autostrady A2 z DK-92/2.
Objęty zezwoleniem fragment leży na terenie gmin Wiązowna i Halinów i stanowi część zadania związanego z budową autostrady A2 między węzłem Lubelska na obwodnicy Warszawy a obwodnicą Mińska Mazowieckiego.

Całe zadanie podzielono na 2 etapy realizacyjne i 3 etapy dokumentacyjne (odpowiednio etap I o długości niespełna 2 km – fragment najbliżej Warszawy, ok. 4 km – fragment z węzłem Konik i ok. 9 km fragment między węzłem Konik a obwodnicą Mińska Mazowieckiego).
 
źródło: GDDKiA
Wydane dziś zezwolenie dotyczy etapu II. Projekt budowlany obejmuje w tym przypadku m.in. budowę węzła drogowego Konik na przecięciu z istniejącą drogą krajową nr 2/92 oraz dróg technologicznych wzdłuż autostrady, a także przebudowę dróg gminnych. Ponadto, w ramach tego etapu powstaną nowe wiadukty, chodniki, ścieżki pieszo-rowerowe, zjazdy i oświetlenie. Powstanie system odwodnienia, przepusty drogowe, przejścia dla płazów i małych zwierząt, ekrany akustyczne oraz kładka dla pieszych.

Wydana dziś decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.

Obecnie trwa postępowanie związane z wydaniem decyzji ZRID dla etapu I pomiędzy węzłem Lubelska a węzłem Konik.

Etapy dokumentacyjne I i II mieszczą się w pierwszym odcinku realizacyjnym (A) węzeł Lubelska – Węzeł Konik (z węzłem) o łącznej długości ok. 5,6 km.

W kwietniu tego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie wybrała jako najkorzystniejszą w przetargu na realizację tego zadania ofertę firmy Polaqua wartą nieco ponad 200 mln zł.

Drugie zadanie – B – obejmuje trasę od węzła Konik (bez węzła) do początku obwodnicy Mińska Mazowieckiego ma 9 km długości. Do realizacji tego zadania GDDKiA wybrała tę samą firmę. Za odcinek B Polaqua ma dostać 302,3 mln zł (GDDKiA planowała budżet wart 393 mln zł).

Autostrada A2 między węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, z pasem dzielącym szerokości 11 m. Fragment oznaczony jako etap dokumentacyjny I (najbliżej węzła Lubelska) będzie odcinkiem przejściowym z przekroju o trzech pasach ruchu do przekroju dwupasowego.



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony