Partnerzy serwisu:

Można jeździć po nowej jezdni S3 Lubin – Polkowice

ep/GDDKiA 23.11.2020

Można jeździć po nowej jezdni S3 Lubin – Polkowice
fot. GDDKiA
Kierowcy mogą już jeździć 6-kilometrowym odcinkiem nowej jezdni drogi ekspresowej S3 pomiędzy węzłami Lubin Północ i Polkowice Południe. Do ruchu udostępniono jezdnię południową z trzema pasami ruchu i pasem awaryjnym.
Do jazdy w obu kierunkach korzystać można z pasów zewnętrznych, a pas środkowy pełni funkcję dodatkowego zabezpieczenia, rozdzielając kierunki ruchu.

W pełnym zakresie udostępniony został węzeł Polkowice Południe (relacja z Polkowic na Lubin i z Lubina na Polkowice).

Z kolei na węźle Lubin Północ dostępne są wszystkie łącznice, z wyjątkiem relacji zjazdowej z DK-3 na S3 w kierunku Legnicy, dla której przewidziany jest objazd przez DK-3 do węzła Lubin Południe.

To odcinek, na którym prace kontynuowane są po rozwiązaniu umowy z konsorcjum Salini i Pribex. GDDKiA rozwiązała tę umowę w kwietniu 2019 r. a decyzję tę poprzedziły wielokrotne wezwania wykonawcy do prawidłowej realizacji umowy.

Dokończenie prac zlecono konsorcjum Mota-Engil Central Europe, Masfalt oraz Drogomex. Umowa został zawarta w drugiej połowie listopada 2019 roku, a prace ruszyły wraz z początkiem obecnego sezonu budowlanego. W trakcie prac, poza tym co było zawarte w umowie, konieczne okazało się dokonanie poprawek po poprzednim wykonawcy, m.in. w zakresie obiektów inżynierskich.

Cały odcinek S3 Polkowice – Lubin ma ok. 14 km długości. Obecnie na pozostałej części trasy od węzła Lubin Północ do węzła Kaźmierzów wykonawca kontynuuje prace na wszystkich frontach robót. Jak podała GDDKiA, prowadzone są roboty mostowe, branżowe oraz przy układaniu nawierzchni. Wykonywane są zarówno roboty ziemne (górne warstwy nasypów), roboty konstrukcyjne w zakresie wykonywania nawierzchni (podbudowy z kruszywa, warstwy bitumiczne), wykończeniowe (profilowanie i humusowanie skarp, humusowanie pasa rozdziału).

Trwają również prace przy wykonywaniu poboczy oraz rowów o specjalnej konstrukcji mineralno-organicznej (chłonnych), trwa wykonywanie przepustów pod drogami.

Zgodnie z planem postępuję również roboty mostowe. Realizowane są roboty naprawcze po poprzednim wykonawcy związane z wymianą dylatacji na niektórych obiektach. Ponadto trwa betonowanie kap chodnikowych, ustrojów nośnych, umacnianie stożków i montaż schodów skarpowych.

Równolegle na całym terenie budowy trwają roboty związane z konserwacją i regulacją wysokościową studni oraz montażem włazów. Trwają prace ziemne i wykonanie konstrukcji skarp i dna zbiorników retencyjnych wód opadowych.

Zakończenie robót przewidziane jest w II kwartale 2021 r.

PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony