Partnerzy serwisu:

Można opiniować korytarze obwodnicy Augustowa w ciągu DK-16

Elżbieta Pałys 10.06.2020

Można opiniować korytarze obwodnicy Augustowa w  ciągu DK-16
fot. Google Maps
Sześć wariantów korytarzy dla obwodnicy Augustowa w ciągu drogi krajowej nr 16 przedstawiła olsztyńska GDDKiA do opinii mieszkańców. Opiniowanie proponowanych przebiegów potrwa do 26 czerwca.
Ocena wariantów prowadzona jest w związku z trwającymi pracami projektowymi nad uproszczonym studium korytarzowym.

Prace są prowadzone na podstawie umowy zawartej w grudniu 2019 roku. Jej efektem ma być studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowe z elementami koncepcji programowej. Wykonawca opracuje też analizę i prognozę ruchu, materiały do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej oraz dokumentacją geologiczno-inżynierską.

Planowana obwodnica Augustowa powstanie w ciągu drogi krajowej nr 16. Będzie drogą jednojezdniową klasy GP. Ominie miasto od strony południowo – wschodniej.

Planowana inwestycja jest związana z potrzebami wojskowości. Obecnie znajdująca się na liście tras priorytetowych dla wojskowości droga krajowa nr 16 Augustów – Ogrodniki prowadzi przez miasto.

Obwodnica ma wyprowadzić z miasta ruch tranzytowy. Będzie dostosowana do nacisku 11,5 t/oś. Wzdłuż drogi planowana jest budowa ciągu pieszo-rowerowego.

Obwodnica ma się połączyć z DK-8 Białobrzegi – Augustów.

Najkrótszy spośród wariantów zaproponowanych do zaopiniowania ma 6,8 km długości. To wariant 1 zaczynający się na istniejącym węźle Augustów, dalej przekraczający kanał Augustowski i poprowadzony w jego pobliżu na odcinku ok. 1 km. Następnie wariant ten przecina drogę wojewódzką nr 664 oraz kanał Bystry. Korytarz przed 6 km zakłada połączenie ze starodrożem DK-16 i DP1113B, następnie po przejściu nad linia kolejową wpina się w istniejący przebieg DK-16.

Najdłuższy jest wariant oznaczony numerem 5. Zaczyna się na przecięciu z DK-8 w okolicy miejscowości Zielone i biegnie w oddaleniu od Augustowa i jeziora Sajno. Proponowana trasa przecinałaby w km 4+380 linię kolejową i drogę wojewódzką DW-664 w km 6+410, dalej okrążałaby jezioro Studzieniczne, przecinała Kanał Augustowski i DW-672. Przebieg wariantu zakłada połączenie ze starodrożem DK-16 w km 16+250 i dalej wejście łukiem w istniejący przebieg drogi nr 16. Długość tego korytarza to ponad 17 km.

Przebieg wszystkich proponowanych wariantów dostępny jest TUTAJ

Prace nad uproszczonym studium korytarzowym powinny się zakończyć na początku sierpnia tego roku, a wszystkie prace przygotowawcze potrwają do sierpnia 2024 r.

PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony