Partnerzy serwisu:

MR: 1,7 mld zł na pomoc dla firm transportowych i MŚP

Magdalena Romanowska 06.05.2020

MR: 1,7 mld zł na pomoc dla firm transportowych i MŚP
fot. Ministerstwo Rozwoju/Twitter
Podczas konferencji wicepremier i minister rozwoju Jadwigi Emilewicz, ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka i wiceprezesa Agencji Rozwoju i Przemysłu Pawła Kolczyńskiego ogłoszono kolejną formę wsparcia z tarczy antykryzysowej. Jest to system wsparcia dla firm transportowych, również tych z sektora MŚP, ofiarowany przez ARP. Przeznaczono na niego środki w wysokości 1,7 mld zł.
− Jedną z branż, która została najbardziej dotknięta już w pierwszym etapie, była branża transportowa. Jednocześnie jest ona jedną z największych w polskiej gospodarce, wypracowuje około 15 proc. PKB. Ponad połowa z nich to sektor małych i średnich firm – powiedziała podczas wideokonferencji wicepremier i minister rozwoju Jadwiga Emilewicz.

W ramach kolejnego instrumentu tarczy antykryzysowej polskim firmom transportowym ma być udzielone wsparcie w wysokości 1,7 ml zł z Agencji Rozwoju Przemysłu. Będą to środki przeznaczone na leasing operacyjny i pożyczki dla firm transportowych i MŚP.

Od dziś (6 maja) przedsiębiorcy mogą składać elektroniczne wnioski o leasing operacyjny z karencją w spłacie lub o jedną z dwóch pożyczek obrotowych.

Wsparcie na leasing operacyjny z karencją w spłacie może być udzielone firmie z sektora transportowego i ma być przeznaczone na refinansowanie posiadanych leasingów. Kwota leasingu może sięgać 5 mln zł netto, a okres finansowania może trwać do 6 lat. Karencja w spłacie rat może wynieść nawet 12 miesięcy.

− Wydłużenie okresu leasingu ponad normatywny okres funkcjonowania tego produktu, czyli o kolejnych 12 miesięcy jest innowacyjnym rozwiązaniem na polskim rynku. Przedsiębiorca będzie mógł uzyskać przez pierwszych 12 miesięcy funkcjonowania karencji w spłacie nowego środka transportu, przykładowego tira z naczepą, dodatkową płynność w wysokości nawet 111 tys. zł – powiedział dyrektor ARP Konrad Trzonkowski.

Pożyczka obrotowa finansująca wypłatę wynagrodzeń ma pozwolić firmom z sektora MŚP. Pozwoli ona na sfinansowanie kosztów wynagrodzeń netto w firmach przez okres do 2 lat, przy wydłużonym okresie karencji do 12 miesięcy.

Druga pożyczka, czyli pożyczka na finansowanie deficytu w kapitale obrotowym może być przeznaczona na realizację bieżących płatności. Może wynieść ona od 0,8 mln zł do 5 mln zł. Okres finansowania może sięgać nawet do 6 lat, natomiast okres karencji zostanie wydłużony do 15 miesięcy.

− Jesteśmy przekonani, że polskie przedsiębiorstwa, zwłaszcza z branży transportowej, dzięki temu wsparciu przetrwają ten trudny czas i będą w stanie zagwarantować utrzymanie dotychczasowych miejsc pracy – mówił Paweł Kolczyński, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Koronawirus a transport