Partnerzy serwisu:

Multiconsult z Ivią wykonają studium dla rozbudowy A4 i S5 na Dolnym Śląsku

Elżbieta Pałys 31.05.2021

Multiconsult z Ivią wykonają studium dla rozbudowy A4 i S5 na Dolnym Śląsku
fot Google Maps
Wybrano najkorzystniejszą ofertę dotyczącą projektowania ważnych tras na Dolnym Śląsku. Chodzi o budowę lub rozbudowę autostrady A4 od Legnicy do Wrocławia oraz budowę drogi ekspresowej S5 Sobótka – Bolków. Nad przyszłością tras ma pracować konsorcjum Multiconsult Polska oraz Ivia.
Zadaniem wybranego wykonawcy będzie opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej i programem funkcjonalno-użytkowym wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy lub rozbudowa autostrady A4 Legnica Południe (z węzłem) – Wrocław Wschód (bez węzła)/węzeł Stary Śleszów (z węzłem) i budowa drogi ekspresowej S5 Sobótka – Bolków.

Wybrana oferta jest warta 28,757 mln zł. Jeśli nie będzie odwołań, GDDKiA podpisze umowę z wykonawcą.

W ramach szykowanego zlecenia trzeba możliwości rozbudowy lub budowy, które ostatecznie pozwolą na dostosowanie autostrady A4 do wyzwań, które wiążą się ze stale rosnącym ruchem i wymogami bezpieczeństwa. Brane pod uwagę są zarówno rozbudowa drogi w istniejącym śladzie, jak i budowa zupełnie nowych odcinków.

Ponieważ autostrada będzie oddziaływała na planowaną drogę ekspresową S5 (i wzajemnie) pomiędzy Sobótką i Bolkowem, jednocześnie będą prowadzone podobne prace dla ekspresówki.
Odcinek autostradowy to 80 km, natomiast projektowana S5 to ok. 50 km.

Do tej pory wypracowane zostały trzy warianty, które będą analizowane na dalszym etapie.

Pierwszy wariant przewiduje rozbudowę w istniejącym śladzie autostrady A4 od węzła Legnica Południe do węzła Wrocław Wschód oraz budowę nowej drogi ekspresowej S5. W tym wariancie autostrada A4 byłaby wyposażona w dwie jezdnie po trzy pasy ruchu wraz z pasem awaryjnym, a węzły i obiekty inżynierskie byłyby przebudowane. Droga ekspresowa S5 połączyłaby się z projektowaną obecnie drogą ekspresową S8 w węźle Olbrachtowice i z drogą ekspresową S3 w węźle Bolków.

W drugim wariancie założono rozbudowę w istniejącym śladzie odcinka A4 od węzła Legnica Południe do projektowanego węzła Wichrów. Na odcinku od projektowanego węzła Wichrów do węzła Stary Śleszów autostrada A4 byłaby projektowana w nowym korytarzu. A4 miałaby dwie jezdnie po trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny. Droga ekspresowa S5 połączyłaby się z projektowaną obecnie drogą ekspresową S8 w węźle Olbrachtowice i z drogą ekspresową S3 w węźle Bolków.

Ostatni wariant zakłada rozbudowę w istniejącym śladzie odcinka A4 od węzła Legnica Południe do projektowanego węzła Wichrów, dalej natomiast na odcinku od węzła Wichrów do węzła Stary Śleszów A4 wybudowana byłaby w nowym korytarzu.

PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony