Partnerzy serwisu:

Na Zakopiance pracują. Dwa odcinki powinny być przejezdne w tym roku

ep. 11.03.2019

arrow
arrow
Na Zakopiance pracują. Dwa odcinki powinny być przejezdne w tym roku
fot. GDDKiA
Na Zakopiance pracują. Dwa odcinki powinny być przejezdne w tym roku
Na Zakopiance pracują. Dwa odcinki powinny być przejezdne w tym roku
Na Zakopiance pracują. Dwa odcinki powinny być przejezdne w tym roku
Na Zakopiance pracują. Dwa odcinki powinny być przejezdne w tym roku
Na Zakopiance pracują. Dwa odcinki powinny być przejezdne w tym roku
Na każdym z trzech odcinków budowanej drogi ekspresowej S7 pomiędzy Lubniem i Rabką w ostatnim tygodniu prowadzone były prace. Mimo że na dwóch odcinkach: Lubień – Naprawa i Skomielna Biała – Rabka, oficjalnie trwa przerwa zimowa, w ostatnich dniach na placach budowy zaangażowanych było w sumie kilkaset osób.
Jak informuje krakowska GDDKiA, na odcinkach I Lubień – Naprawa i II Skomielna Biała – Rabka Zdrój wraz z nowym odcinkiem DK-47 do Chabówki prace są wykonywane w ograniczonym zakresie, na tyle na ile pozwalają warunki atmosferyczne. Na tych zadaniach, zgodnie z kontraktem, jeszcze do 15 marca trwa przerwa zimowa.

Co robią w czasie zimy

Na liczącym ok. 7,6 km odcinku I Lubień – Naprawa prowadzone są prace ziemne przy wykopach i nasypach oraz wykonywane są drenaże. Zgodnie z informacją inwestora, w tym zakresie wykonano 91,5 proc. wykopów i prawie 87 proc. nasypów. Przy budowie obiektów inżynierskich zrealizowano natomiast: 66 proc. podpór i konstrukcji oporowych, 67 proc. ustrojów nośnych, blisko 23 proc. izolacji oraz ponad 20 proc. odwodnienia obiektów.

Ten fragment ekspresowej Zakopianki buduje konsorcjum IDS-BUD oraz Altis-Holding z Kijowa. Ten odcinek planowany jest do udostępnienia w tym roku.

Także na ten rok zaplanowane jest uruchomienie odcinka III pomiędzy Skomielną Białą a Rabką Zdrojem. To zadanie realizowane jest przez Salini. Tu w zakresie prac ziemnych wykonano 100 proc. wykopów i 54,3 proc. nasypów. W zakresie robót mostowych 100 proc. podpór i konstrukcji oporowych, niemal sto procent ustrojów nośnych i 40 proc. prac wykończeniowych. Wykonawca tego odcinka także jeszcze do 15 marca oficjalnie nie jest zobowiązany do prowadzenia robót.

Wydrążono ponad 2 km tunelu

Przerwa zimowa nie dotyczy odcinka tunelowego – kontrakt jej nie przewiduje. Tu, jak podaje inwestor, trwają prace przy drążeniu tunelu, wykonywaniu obudowy tymczasowej i stałej. Do tej pory wydrążono, wraz z wykonaniem obudowy tymczasowej, 2118 m tunelu. – Przy portalu południowym wykonywane są żelbetowe pale wielkośrednicowe. Średnica pali wynosi 1,2 m, trzeba ich wykonać 150 – podaje GDDKiA. Pale wiercone są na głębokość od 14 m do 30 m. W sumie wykonano 1024 m pali, czyli ok. 30,3 proc. tego, co jest do wykonania.

Ten odcinek, realizowany przez Astaldi, z uwagi na zakres i skomplikowanie prac, ma być gotowy wiosną 2021 roku.

Kilkaset osób na budowie

Jak podała GDDKiA, na budowie odcinka I w ostatnich dniach pracowało 208 robotników. Byli zaangażowani przy wykonywaniu gwoździ zabezpieczających nasypy oraz na obiektach inżynierskich m.in. przy zbrojeniu i betonowaniu kap chodnikowych oraz dylatacji. Na odcinku III S7 pracowało średnio 200 pracowników, którzy realizowali prace wykończenie. Przy budowie tunelu pracowało 170 osób.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony