Partnerzy serwisu:

Najdłuższy wiadukt obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej ma już ustrój nośny

Elżbieta Pałys 08.04.2019

arrow
arrow
Najdłuższy wiadukt obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej ma już ustrój nośny
fot. GDDKiA
Najdłuższy wiadukt obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej ma już ustrój nośny
Najdłuższy wiadukt obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej ma już ustrój nośny
Najdłuższy wiadukt obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej ma już ustrój nośny
Zabetonowano już ustrój nośny najdłuższego wiaduktu drogowego w ciągu budowanej obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej. Obwodnica powstaje w ciągu drogi krajowej nr 73. Będzie gotowa w przyszłym roku.
Wiadukt, o którym mowa przebiega nad linią kolejową Tarnów – Szczucin, pomiędzy ulicami Oleśnicką i Nadbrzeżną. Jak poinformowała Iwona Mikrut z krakowskiej GDDKiA, jego betonowanie trwało 34 godziny bez przerwy. Ta operacja wymagała zużycia 1655 m3 betonu.

– Wiadukt ma 116 m długości i został zaprojektowany jako trójprzęsłowy obiekt inżynierski z betonu sprężonego. Po uzyskaniu przez beton 85% wytrzymałości wykonane zostanie sprężenie ustroju nośnego – informuje rzeczniczka oddziału GDDKiA.


Wyświetl większą mapę
Powstająca obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej ma mieć 6,9 km długości. W ciągu drogi budowanych jest 8 obiektów inżynierskich, w tym 1 most na potoku Bagienica, 5 wiaduktów drogowych (3 nad drogami i ulicami, 2 nad linią kolejową) oraz 2 przejścia dla zwierząt. Jak poinformował inwestor, obecnie zaawansowanie robót na wszystkich obiektach inżynierskich wynosi 35%.

Inwestycja nie od początku szła jak należy. Umowę na jej realizację podpisano w listopadzie 2016 roku z konsorcjum Vistalu oraz Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych. Wybrany wykonawca złożył ofertę wartą 79,7 mln zł przy budżecie zamawiającego droższym o 30 mln zł (opiewał na 120,8 mln zł). Wykonawca nie podołał zadaniu. GDDKiA w październiku 2017 roku rozwiązała umowę z konsorcjum. Zaawansowanie prac szacowano wówczas na ok. 11 proc.

Przetarg na dokończenie zadania wygrało konsorcjum Banimex i Azi-Bud ceną 102,071 mln zł wobec budżetu GDDKiA wynoszącego 106,159 mln zł. Umowę zawarto w lipcu ub. roku, a nowy wykonawca dostał 15 miesięcy na wykonanie zadania (z wyłączeniem okresów zimowych). Oznacza to, że droga powinna być gotowa w przyszłym roku.

Obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej leży w ciągu trasy łączącej m.in. Tarnów (w tym autostradę A4) z Buskiem Zdrojem.



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony