Partnerzy serwisu:

Najgorsza droga w Polsce zmieni się. Rusza ostatni przetarg na A18

Elżbieta Pałys 25.06.2020

Najgorsza droga w Polsce zmieni się. Rusza ostatni przetarg na A18
fot. GDDKiA Zielona Góra
Przygraniczna droga krajowa nr 18 zostanie dostosowana do parametrów autostrady. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych rusza właśnie z przetargiem na ostatni odcinek trasy, która doczekała się licznych niepochlebnych określeń jak patatajka, czy najdłuższe schody Europy.
Do przetargu skierowany został właśnie odcinek liczący 21 km pomiędzy granicą województw lubuskiego i dolnośląskiego i węzłem Golnice.

– Rozpoczyna się kolejny przetarg na przebudowę południowej jezdni drogi krajowej nr 18. Do tej pory nazywana jest ona „najdłuższymi schodami Europy”. Kończymy z tym stanem rzeczy. Będziemy dumni z autostrady A18 – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. 

Wykonawca będzie miał za zadanie przebudować południową jezdnię drogi krajowej nr 18, wykonaną z betonowych płyt jeszcze w latach 30. XX wieku. Stara jezdnia o szerokości 9,5 m zostanie rozebrana, a w jej miejsce powstanie nowa jezdnia o szerokości 11 m. Przebudowane zostaną także węzły Luboszów i Golnice, wybudowane będą pasy włączania i wyłączania wjazdów i wyjazdów do MOP Świętoszów Południe, powstaną urządzenia ochrony środowiska wraz z górnymi przejściami dla zwierząt.

 

Zadanie będzie realizowane w formule buduj. Inwestor oczekuje, że zajmie to 25 miesięcy (bez okresów zimowych), co oznacza, ze nową drogą mamy szansę pojechać w 2023 roku.

To ostatni przetarg, mieszczący się w celu związanym z przebudową odcinka DK-18 liczącego 70 km (mowa o jednej jezdni, druga jest stosunkowo nowa, gdyż dobudowano ją w 2006 roku). W sumie są to cztery odcinki.

Dwa z nich zostały już zakontraktowane. Jako pierwszy powinien się zakończyć odcinek od km 11,86 (kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) do km 33,76 (4 km przed węzłem Iłowa). To zadanie powierzono konsorcjum Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia oraz Mirbudu. Termin zakończenia prac przypada na II połowę 2022 r.

Wykonawcę ma już także fragment od granicy państwa do km 11,86 (2 kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia). To zadanie realizuje Porr a na wykonanie wszystkich prac ma czas do II połowy 2023 r.

Fragment od km 33,76 (4 km przed węzłem Iłowa) do granicy województwa jest na etapie procedury przetargowej. Oferty mają być otwarte w lipcu. Przetarg obejmujący odcinek od granicy województw do węzła Golnice jest ostatnim z czterech planowanych.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony