Partnerzy serwisu:

Następcy Rubau i Pizzarotti na S61 wybrani

ep. 21.11.2019

Następcy Rubau i Pizzarotti na S61 wybrani
fot. ROmas
Polaqua i Budimex złożyły najkorzystniejsze oferty na realizację dwóch odcinków drogi ekspresowej S61, na których wcześniej doszło do rozwiązania umów z wykonawcami – Rubau oraz Impresa Pizzarotti. Mowa o fragmentach Podborze – Śniadowo oraz Suwałki – Budzisko.
Teraz dokumentacja trafi do kontroli uprzedniej prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, a jeśli nie będzie odwołań, jeszcze w tym roku mają być podpisane umowy.

Polaqua zamiast Rubau

Polaqua ma wykonać odcinek Podborze – Śniadowo realizowany wcześniej przez hiszpańską firmę Rubau. Umowa zawarta w styczniu 2018 roku, została rozwiązana w maju tego roku.

Wykonawca nie zdążył uzyskać pozwolenia na budowę, dlatego trzeba wykonać dokumentację, uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji drogowej i wykonać trasę.

Odcinek liczy blisko 19,5 km. Ma mieć nawierzchnię z betonu cementowego. Do przebudowy w ramach tego kontraktu są także 3 km S8 w nawierzchni asfaltowej.

Za te prace Polaqua ma otrzymać 749 mln zł. To najtańsza oferta jaką inwestor otrzymał w przetargu. Przekraczała ona budżet GDDKiA o ok. 50 mln zł.

Via Baltica po Pizzarotti

Budimex jest natomiast najkorzystniejszy w przetargu na odcinek Suwałki – Budzisko. W tym przypadku etap projektowania został zakończony przez poprzedniego wykonawcę. Do wybudowania jest trasa licząca nieco ponad 24 km o nawierzchni z betonu cementowego.

Odcinek poprowadzi ruch od obwodnicy Suwałk do granicy z Litwą. Koszt jego wykonania to 1,037 mld zł. W tym przypadku także konieczne było zwiększenie założonego budżetu – w dniu otwarcia ofert GDDKiA dysponowała kwotą 896,236 mln zł.

Wcześniejsza umowa, ta z pierwotnym wykonawcą, była warta 605,5 mln zł. Kontrakt był zawarty w kwietniu 2017 roku. rozwiązano go w czerwcu tego roku. Jak informuje GDDKiA, nie było właściwej mobilizacji wykonawcy do prowadzenia robót budowlanych – m.in. wykonawca nie zgłosił listy podwykonawców na usługi i roboty, nie zostały zakończone projekty wykonawcze.

Via Baltica, której częścią są oba odcinki, jest podzielona na 11 odcinków realizacyjnych. Pięć spośród nich jest w budowie: Śniadowo – Łomża Południe, węzeł Kolno – Stawiski, Stawiski – Szczuczyn, II jezdnia obwodnicy Szczuczyna oraz odc. Wysokie – Raczki.
Na dwa wspomniane wyżej wybrano najkorzystniejsze oferty, a cztery są w trakcie uzyskiwania ZRID. Są to: Łomża Południe – Łomża Zachód, Łomża Zachód – węzeł Kolno, Szczuczyn – Ełk Południe oraz Ełk Południe – Wysokie.


PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Budimex
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony