Partnerzy serwisu:

Nawierzchnia do zadań specjalnych na terenie Rafinerii Gdańskiej

ep 26.11.2018

Na terenie Rafinerii Gdańskiej powstała innowacyjna nawierzchnia bitumiczna. Ma wytrzymać nie tylko zmienne warunki atmosferyczne, ale przede wszystkim duże obciążenia.
Nawierzchnię na zlecenie Lotos Asfalt wykonał Strabag, a technologia została opracowana w Laboratorium Technicznym TPA.

Jak mówi Igor Ruttmar, prezes Zarządu TPA, opracowanie innowacyjnej nawierzchni było wyzwaniem, tym większym, że na terenie zakładu, w którym produkowany jest asfalt i część dróg zaplanowana była w technologii betonowej.
– To zachęciło nas do działania, by opracować taką nawierzchnię, która podoła tym ekstremalnym obciążeniom i to się udało – mówi Igor Ruttmar.

Jak wyjaśnia Marcin Hering dyr. ds. technicznych obszaru północno-zachodniego TPA, przy projektowaniu nawierzchni wykorzystano trzy koncepcje. Pierwsza dotyczy zastosowania warstw SMA do każdej z warstw nawierzchni, druga zakładała wykorzystanie idei nawierzchni długowiecznych, trzecia dotyczyła zastosowania koncepcji asfaltów wysoko modyfikowanych HiMA.

Ostatecznie zaprojektowano konstrukcję o grubości 20 cm, w której dolna warstwa to SMA16 z asfaltem modyfikowanym HiMA, warstwa wiążąca to SMA 22 również z asfaltem modyfikowanym HiMA, natomiast warstwa ścieralna to znów 5-centymetorowa SMA16.

Taka nawierzchnia ma zapewnić m.in. dużą elastyczność, lepsze właściwości funkcjonalne oraz duża odporność na deformacje.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony