Partnerzy serwisu:

NDI przebuduje nabrzeża w szczecińskim porcie

inf. pras. 30.07.2020

NDI przebuduje nabrzeża w szczecińskim porcie
fot. ZMP Szczecin i Świnoujście
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście wybrał ofertę konsorcjum NDI do realizacji projektu „Poprawa dostępu do portów w Szczecinie w rejonie kanału Dębickiego”. Jeśli nie będzie odwołań, zostanie podpisana umowa.
Inwestycja w szczecińskim porcie obejmuje: Przebudowy Nabrzeży Czeskiego i Słowackiego, budowę nowych nabrzeży Norweskiego i Duńskiego, wykonanie pola odkładu urobku, umocnienia dna oraz roboty czerpalne (szczegółowy opis poniżej). Oferta konsorcjum spółek NDI była najkorzystniejsza pod względem zaoferowanej ceny, czyli 343,1 mln zł. Termin realizacji kontraktu to 30 wrześnie 2023.

– Cieszymy się, że nasza oferta została najwyżej oceniona przez Inwestora. Mamy nadzieję, że ten wybór zostanie zwieńczony zawarciem kontraktu, który będzie dla nas kolejnym dużym projektem w branży hydrotechnicznej– mówi Prezes NDI Małgorzata Winiarek-Gajewska. – Obecnie realizujemy kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną, a za nami budowa nabrzeża T2 dla głębokowodnego terminala kontenerowego DCT w gdańskim porcie. Jako polska firma znad morza jesteśmy szczególnie zainteresowani rozwojem branży hydrotechnicznej i staramy się jak najlepiej przygotowywać do realizacji kolejnych zadań poprzez rozwój kadry jak i zakup specjalistycznego sprzętu do pracy w wodzie – dodaje prezes NDI.

Inwestycja w Porcie Szczecin dotyczyć będzie: Przebudowy Nabrzeży Czeskiego i Słowackiego na długości ok. 1000 mb. Prace będą polegać na rozbiórce starej konstrukcji żelbetowej oraz ścianki szczelnej i w jej miejsce wykonania nowego zabezpieczenia w postaci palościanki (pali stalowych rurowych), wykonania nowej konstrukcji żelbetowej wraz z zamontowaniem całego wyposażenia nabrzeża (np. pachołów cumowniczych, odbojnice, drabinki ratownicze itp.).

W ramach zadania przebudowana zostanie także infrastruktura drogowo-kolejowa – rozbiórka starych i budowa nowych torowisk kolejowych oraz dróg dojazdowych, wykonane zostaną także roboty sanitarne, teletechniczne, elektryczne w obrębie nabrzeży.

Pozostała część prac będzie dotyczył budowy nowych nabrzeży: Norweskiego i Duńskiego o łącznej długości ok. 1080 mb.

Budowa będzie polegała na wbiciu palościanki – pali stalowych rurowych o średnicy 1,6 m z ścianką szczelną typu Z) oraz wykonaniu nowej konstrukcji żelbetowej, wraz z zamontowaniem wyposażenia nabrzeża (np. pachołów cumowniczych odbojnic itp.).

Wykonawca wykona pole odkładu urobku, co polega na wybudowaniu wałów (na obrzeżu pola refulacyjnego i w środku – w środku w celu wydzielenia mniejszych kwater) wypełnionych materiałem z robót czerpalnych o wysokości [3,30 m] i długości ok. 5 km. Takie wybudowanie wałów pozwoli na składowanie w środku pola pozostałego materiału wydobytego z robot czerpalnych - ok. 1 mln m3.

Do wykonania są także roboty czerpalne w obrębie Kanału Dębickiego, polegające na zwiększeniu maksymalnej głębokości technicznej z [10 m] do [12,50 m] maksymalnej głębokości technicznej.

W ramach kontraltu konieczne będzie przetransportowanie 1,5 mln m3 mas ziemnych (800 tys. z nowego nabrzeża oraz 700 tys. z pozostałych części kanału).

Wybudowane zostanie umocnienie dna z materacy (ułożony zostanie materac betonowy (materiał syntetyczny) i wypełniony specjalnym betonem). Materac betonowy pełni funkcję podwodnego zabezpieczenia dna nabrzeża przed ruchem śrub okrętowych statków – śruby wytwarzają ruch wody, który poprzez swoją prędkość np. może podmywać dno nabrzeża, co może wpływać na stateczność całej konstrukcji nabrzeża.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony