Partnerzy serwisu:

Nie ma pieniędzy na A18 Olszyna – Golnice. Ministerstwo rozważa PPP

Elżbieta Pałys 17.04.2018

Nie ma pieniędzy na A18 Olszyna – Golnice. Ministerstwo rozważa PPP
fot. Pudelek (Marcin Szala), CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org
Budowa autostrady A18 Olszyna – Golnice w zakresie przebudowy jezdni południowej nie ma zapewnionego finansowania w ramach Programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023 – potwierdził wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz. Resort analizuje obecnie zasadność realizacji tej inwestycji w ramach partnerstwa publiczno – prywatnego.
– Ministerstwo Infrastruktury dostrzega potrzebę przebudowy południowej jezdni drogi krajowej nr 18 od węzła Olszyna do węzła Golnice, dlatego prowadzone są analizy dotyczące realizacji przedmiotowej inwestycji przy udziale środków prywatnych – stwierdził wiceminister w odpowiedzi na interpelację poseł Krystyny Skibińskiej, która pytała o realny termin podjęcia prac na tej trasie.

Jak argumentowała, konkretne informacje w tym zakresie są potrzebne samorządom, które zabiegają o przyciągnięcie inwestorów. Brak jakichkolwiek decyzji powoduje, że inwestorzy rezygnują z lokowania kapitału w pobliżu „autostrady wstydu”.

O konkrety nadal jednak trudno, poza jednym, że nie ma pieniędzy na A18 w PBDK 2014-2023. Jednak, jak poinformował wiceminister, prowadzone są analizy w kierunku realizacji tej inwestycji ze środków prywatnych. Właśnie takie finansowanie przewidywane jest w tym przypadku.

Wstępne analizy efektywności dotyczące PPP w przypadku A18, jak również S6, A2 pomiędzy Białą Podlaską a granicą z Białorusią, czy też S10 pomiędzy Toruniem a Bydgoszczą są prowadzone w GDDKiA we współpracy z Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju.

– Obecnie trwa etap oceny zasadności realizacji i wyboru projektów priorytetowych, w tym także przebudowy południowej jezdni drogi krajowej nr 18 od węzła Olszyna do węzła Golnice. Na tej podstawie zostaną podjęte dalsze kroki dotyczące możliwości wdrożenia wybranych projektów, dla których zostaną przygotowane szczegółowe modele – wyjaśnił Marek Chodkiewicz.

– W związku z trwającymi analizami trudno wskazać obecnie na konkretne daty realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia – dodał.

Przypomnijmy, niezależnie od działań w kierunku PPP, swoje działania w kierunku realizacji A18 podjęła zielonogórska GDDKiA, która ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji środowiskowej do przeprowadzenia ocen oddziaływania na środowisko dla tego zadania.

– Chcemy zaktualizować raport środowiskowy ze względu na to, że minęło już sporo czasu od jego opracowania i pewne rzeczy mogły się zmienić – tłumaczyła w rozmowie z portalem Rynekinfrastruktury.pl rzeczniczka prasowa oddziału GDDKiA w Zielonej Górze Anna Jakubowska. Jak mówiła, może się okazać iż nie jest konieczna np. budowa tak dużej liczby kosztownych, górnych przejść dla zwierząt, jaka była planowana wcześniej. – Jeśli się okaże, że te koszty można ograniczyć, to może łatwiej będzie uzyskać finansowanie dla tej inwestycji – mówiła nam Anna Jakubowska.

Umowę z wykonawcą tej inwestycji udało się podpisać w marcu. Zamawiane opracowanie ma wykonać Transprojekt Gdański.



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony