Nowa obwodnica odciąży „sypialnię” Szczecina

fot. cogdogblog, flickr.com, CCA
W uchwalonym dziś Programie Budowy Dróg Krajowych 2014-2023 znajduje się obwodnica Przecławia i Warzymic w województwie zachodniopomorskim. Będzie to nowe szerokie połączenie Szczecina z siecią autostrad i dróg ekspresowych, odciążające miejscowości leżące na trasie drogi krajowej nr 13.
Nowa droga i nowy węzeł
6,5-kilometrowa droga omijać będzie Przecław i Warzymice w gminie Kołbaskowo, co ma ułatwić transport między Szczecinem a autostradą A6. – Dzisiaj dojazd ze Szczecina na południe w kierunku autostrady prowadzi jednopasmową drogą, a sam węzeł Kołbaskowo został wybudowany w latach 30-tych XX wieku. Nie odpowiada współczesnym parametrom – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” specjalista ds. komunikacji społecznej GDDKiA w Szczecinie Mateusz Grzeszczuk. – Nowa droga będzie miała dwa pasy ruchu w każdą stronę, zapewni więc szybszy, bezpieczniejszy i bardziej komfortowy dojazd do autostrady – dodaje. Plany zakładają także budowę nowego węzła na wschód od istniejącego, który posiada m.in. nawierzchnię z kostki brukowej na południowej łącznicy. Zostanie on zamknięty.
Korzyści dla gminy
Przecław i Warzymice, przez które przebiega dotychczasowe połączenie, stały się w ostatnich latach zapleczem mieszkaniowym stolicy województwa zachodniopomorskiego. – W okresie porannych i popołudniowych szczytów te „sypialnie” Szczecina są zakorkowane. Nowy przebieg drogi krajowej nr 13 sprawi, że ruch w kierunku autostrady zostanie oddzielony od ruchu dojazdowego do osiedli mieszkaniowych – wyjaśnia ekspert ze szczecińskiego oddziału GDDKiA. Planowana trasa obwodnicy rozpoczyna się na Rondzie Hermana Hakena w Szczecinie, a kończy wspomnianym wcześniej nowym węzłem autostradowym.
Wójt Kołbaskowa Małgorzata Schwarz podkreśla inne korzyści związane z inwestycją. – W Przecławiu i Warzymicach mieszka ok. 60% mieszkańców naszej gminy. Budowa obwodnicy oznacza dla nich wszystkich poprawę bezpieczeństwa i płynności ruchu. Należy też pamiętać o perspektywie nowych terenów inwestycyjnych – mówi naszemu portalowi. Szacowany koszt budowy obwodnicy wyniesie 180 mln zł. Termin realizacji zaplanowano natomiast na lata 2018-2020. – Mamy to zapewnione zgodnie z nowym Programem Budowy Dróg Krajowych i Kontraktem terytorialnym dla województwa zachodniopomorskiego – podsumowuje wójt Małgorzata Schwarz.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
6,5-kilometrowa droga omijać będzie Przecław i Warzymice w gminie Kołbaskowo, co ma ułatwić transport między Szczecinem a autostradą A6. – Dzisiaj dojazd ze Szczecina na południe w kierunku autostrady prowadzi jednopasmową drogą, a sam węzeł Kołbaskowo został wybudowany w latach 30-tych XX wieku. Nie odpowiada współczesnym parametrom – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” specjalista ds. komunikacji społecznej GDDKiA w Szczecinie Mateusz Grzeszczuk. – Nowa droga będzie miała dwa pasy ruchu w każdą stronę, zapewni więc szybszy, bezpieczniejszy i bardziej komfortowy dojazd do autostrady – dodaje. Plany zakładają także budowę nowego węzła na wschód od istniejącego, który posiada m.in. nawierzchnię z kostki brukowej na południowej łącznicy. Zostanie on zamknięty.
Korzyści dla gminy
Przecław i Warzymice, przez które przebiega dotychczasowe połączenie, stały się w ostatnich latach zapleczem mieszkaniowym stolicy województwa zachodniopomorskiego. – W okresie porannych i popołudniowych szczytów te „sypialnie” Szczecina są zakorkowane. Nowy przebieg drogi krajowej nr 13 sprawi, że ruch w kierunku autostrady zostanie oddzielony od ruchu dojazdowego do osiedli mieszkaniowych – wyjaśnia ekspert ze szczecińskiego oddziału GDDKiA. Planowana trasa obwodnicy rozpoczyna się na Rondzie Hermana Hakena w Szczecinie, a kończy wspomnianym wcześniej nowym węzłem autostradowym.
Wójt Kołbaskowa Małgorzata Schwarz podkreśla inne korzyści związane z inwestycją. – W Przecławiu i Warzymicach mieszka ok. 60% mieszkańców naszej gminy. Budowa obwodnicy oznacza dla nich wszystkich poprawę bezpieczeństwa i płynności ruchu. Należy też pamiętać o perspektywie nowych terenów inwestycyjnych – mówi naszemu portalowi. Szacowany koszt budowy obwodnicy wyniesie 180 mln zł. Termin realizacji zaplanowano natomiast na lata 2018-2020. – Mamy to zapewnione zgodnie z nowym Programem Budowy Dróg Krajowych i Kontraktem terytorialnym dla województwa zachodniopomorskiego – podsumowuje wójt Małgorzata Schwarz.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |