Partnerzy serwisu:

Nowe połączenie kontenerowe: Z Japonii przez kolej transsyberyjską do Europy

Roman Czubiński 22.11.2020

Nowe połączenie kontenerowe: Z Japonii przez kolej transsyberyjską do Europy
fot. FESCO
Koleje Rosyjskie (RŻD) i FESCO wyprawiły wczoraj do Europy pierwszy pociąg kontenerowy z ładunkiem pochodzącym z Japonii. Trasa prowadzi z Władywostoku przez linię transsyberyjską, a następnie przez Białoruś i Polskę do Europy Zachodniej. Operatorzy liczą na duże zainteresowanie nową kolejowo-promową usługą logistyczną.
Uruchomienie pociągu jest częścią wspólnego przedsięwzięcia RŻD i japońskiego rządu. Udział biorą w nim także koleje białoruskie i polskie. Ładunek stanowią – między innymi – produkty chemiczne, sprzęt medyczny, części samochodowe oraz elektronarzędzia. Kontenery dotarły do Władywostoku jednym promem, jednak nadano je w różnych portach (Hakata, Kobe, Toyama i Yokohama). Procedury celne i formowanie składu zajęły dwa dni – centrum prasowe RŻD podkreśla, że był to najkrótszy możliwy czas wykonania tych czynności.

W Małaszewiczach kontenery zostaną przeładowane na platformy normalnotorowe. Część ładunków pozostanie w Polsce, reszta natomiast pojedzie dalej do odbiorców w Niemczech, Belgii oraz Holandii.

Obsługę transportową oferują wspólnie RŻD Logistics i (również rosyjski) operator logistyczny FESCO. Usługa o nazwie handlowej Trans-Siberian LandBridge jest reklamowana jako sposób na ekspresową dostawę ładunków z Japonii do Europy Zachodniej. Trwający przewóz ma charakter testowo-demonstracyjny. Według usługodawców tak ułożona trasa kolejowo-morska pozwala skrócić czas dostawy o połowę w stosunku do trasy wyłącznie morskiej przez Kanał Sueski (nawet 50 dni).

– RŻD nieustannie pracują nad ulepszeniem technologii przewozów towarowych. Nasi japońscy klienci przekonali się już o wysokiej jakości naszych usług, ich szybkości oraz bezpieczeństwie transportu. Wyprawienie pełnego składu pociągu kontenerowego to kolejny dowód naszej konkurencyjności – mówi cytowany w komunikacie prasowym dyrektor generalny RŻD Aleksiej Szilo. Jak dodaje, taryfy przewozowe dla pociągów tranzytowych nie były w Rosji podwyższane od 10 lat. Rosyjski rząd podjął też decyzję o subsydiowaniu pociągów intermodalnych z portów dalekowschodnich.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Intermodal
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony