Partner serwisu

Nowe tunele pod Londynem zlikwidują korki?

Marcin Żywiałkowski 13.02.2016

Nowe tunele pod Londynem zlikwidują korki?
fot. ED
Nowe plany rozwoju Londynu przewidują rozwiązanie problemu korków w mieście - wielkie tunele pod centrum. Plan burmistrza Johnsona zakłada budowę dwóch równoległych tuneli wschód – zachód.
Propozycja burmistrza Borisa Johnsona to budowa dwóch tuneli w układzie wschód – zachód przebiegających nad i pod centrum miasta. Mają za zadanie gromadzić ruch z wschodnich i zachodnich dzielnic miasta z ominięciem wiecznie zakorkowanego centrum. Dwie podziemne autostrady mają mieć 43 kilometry długości. O planach władz Londynu pisał m.in. Citylab [http://www.citylab.com/commute/2016/02/london-mayor-tunnel-traffic/460140/]

Jeden z tuneli ma łączyć autostradę A40 w okolicach Park Royal z A12 w Hackney Wick. Drugi autostradę A4 w Chiswick z A13 w Beckton. Jak deklaruje burmistrz Johnson, oba przelotowe tunele mogą zmniejszyć korki aż o 20%.

 

Planiści z Transport for London mają teraz przeprowadzić szczegółowe analizy oraz stworzyć studium wykonalności projektu. Według planów burmistrza budowa ma zostać sfinansowana z opłat ponoszonych przez kierowców oraz zysków ze sprzedaży nieruchomości nad tunelami.
Projekt ma łączyć budowę dwóch długich tuneli z dziewięcioma tzw. flyunders, czyli mniejszymi tunelami ułatwiającymi ruch w newralgicznych punktach miasta. Zaoszczędzone miejsce po przeniesionych pod ziemię drogach planuje się przeznaczyć pod zabudowę lub parki. Dzięki usunięciu barier, jakimi są ruchliwe drogi, projekt będzie miał korzystny wpływ na rewitalizację okolic.

Plan budowy tuneli jest oparty na podobnych rozwiązaniach zastosowanych w innych krajach. Za wzór stawia się system tuneli ”Big Dig” w Bostonie oraz budowany obecnie tunel północ-południe w Sztokholmie. Podobne rozwiązanie zastosował również Madryt, gdzie dużą część obwodnicy miejskiej schowano pod ziemię.

Krytycy planu wskazują, że budowa nowych ułatwień dla samochodów zawsze powoduje wzrost ich liczby. Zgodnie z prawem Lewisa-Mogridge’a po budowie nowej drogi ruch powiększa się tak, aby maksymalnie wypełnić nową, zwiększoną przepustowość. Londyn już ma dobrze rozwiniętą obwodnicę miejską, przebiegającą po obrzeżach miasta. Istnieje ryzyko, że nowe tunele mogłyby tylko stłoczyć nowy, zwiększony ruch do centrum z pominięciem obwodnicy.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony