Partnerzy serwisu:

Nowy most na Zakopiance w Białym Dunajcu gotowy do przyjęcia ruchu

inf. pras. 21.12.2018

Nowy most na Zakopiance w Białym Dunajcu gotowy do przyjęcia ruchu
fot. GDDKiA
Dobra wiadomość, szczególnie dla osób udających się na Święta Bożego Narodzenia i powitanie Nowego Roku pod Tatry. Nowy most w Białym Dunajcu na Zakopiance przeszedł pomyślnie próby obciążenia i w sobotę (22 grudnia) o godzinie 11:30 będą nim mogli przejechać pierwsi kierowcy. Most tymczasowy zostanie rozebrany.
Jak podaje GDDKiA – to jeszcze nie koniec inwestycji. Będą jeszcze trwały prace wokół obiektu do czerwca 2019 roku, ale ruch po nowym moście będzie się odbywał. Wykonawca rozbierze most tymczasowy, który swoją rolę już spełnił.

Nowy most ma konstrukcję łukową, bez podpór w nurcie rzeki, obustronne chodniki, długość ok. 58 metrów i szerokość 18 metrów. Zmieni się też otoczenie, po przebudowie dojazdów po obydwu stronach obiektu. Przebudowane zostały już kolidujące z inwestycją sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej czyli : urządzenia teletechniczne i energetyczne, sieci wodociągowe, kanalizacja sanitarna, sieci gazowe, urządzenia melioracyjne i hydrologiczne. Mury oporowe na dojazdach od strony Krakowa zabezpieczą korpus drogi. Powstaje system odwodnienia terenu, kanalizacja deszczowa oraz urządzenia podczyszczające. Wykonane zostanie nowe oświetlenie drogowe, a nowy most zostanie zabezpieczony przed korozją.

Stary most z 1930 roku w Białym Dunajcu nie nadawał się do remontu ze względu na zły stan techniczny. Procedury związane z projektowaniem nowego mostu i uzyskiwaniem decyzji koniecznych do wybudowania takiej przeprawy przez rzekę Biały Dunajec, w miejscowości o tej samej nazwie, rozpoczęły się w 2008 roku. Na każdym etapie procedur były protesty kierowane do różnych instytucji przez jedną rodzinę i Stowarzyszenie Obrony Podhala.

26 czerwca 2013 roku został wprowadzony ruch wahadłowy na moście w Białym Dunajcu, na drodze krajowej nr 47, popularnie nazywanej „ Zakopianką „. Wprowadzenie ruchu wahadłowego spowodowane było bardzo złym stanem technicznym mostu i zaleceniami opinii eksperckiej. Stan techniczny mostu był cały czas monitorowany. Dokonywano doraźnych zabezpieczeń obiektu, by mógł odbywać się po nim ruch pojazdów.

W listopadzie 2015 roku zostało podpisane porozumienie pomiędzy GDDKiA Kraków i właścicielami działek, w myśl którego nieodpłatnie udostępnią działki na dojazd do mostu tymczasowego, na czas budowy nowego obiektu. Właściciele udostępniający działki zobowiązali się w porozumieniu także do tego, że nie będą podejmowali działań prawnych mogących przedłużać procedury administracyjne.

13 kwietnia 2016 roku została podpisana umowa pomiędzy krakowskim oddziałem GDDKiA a Przedsiębiorstwem Inżynieryjnym IMB-Podbeskidzie ze Skoczowa, na zaprojektowanie i budowę nowego mostu.

16 listopada 2016 roku dwie siostry z protestującej przeciwko inwestycji rodziny podpisały porozumienie z krakowskim oddziałem GDDKiA, w którym zobowiązały się cofnąć skargę kasacyjną i nie podejmować jakichkolwiek działań prawnych mogących przedłużać postępowania administracyjne, ani innych przeszkód w realizacji inwestycji. Oddział GDDKiA w Krakowie zobowiązał się do budowy nowego mostu w starym śladzie. Rozpoczął się proces projektowania i uzyskiwania wszystkich przewidzianych prawem dokumentów.

W marcu 2018 roku rozpoczęła się budowa mostu tymczasowego, na który przełożono ruch, rozebrano stary most i przystąpiono do budowy nowego. 21 grudnia 2018 roku nowy most przeszedł pomyślnie próby obciążenia.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony