Partner serwisu

Nowy PBDK na Podkarpaciu. Samorządowcy zadowoleni z planów

GR 13.10.2021

Nowy PBDK na Podkarpaciu. Samorządowcy zadowoleni z planów
fot. Google Maps
Budowa S19 od Rzeszowa do przejścia granicznego w Barwinku czy wykonanie ponad 70-kilometrowego fragmentu S74 z Niska w kierunku Opatowa – to najważniejsze dla województwa podkarpackiego zadania, jakie znalazły się w projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku. Przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego są zadowoleni z planów.
Projekt Programu Budowy Dróg Krajowych został przygotowany przez Ministerstwo Infrastruktury. Łącznie na realizację inwestycji trafią w skali całej Polski 292 mld złotych. Plany dla województwa podkarpackiego są dość bogate. Zbudowany ma zostać liczący 74,5 km długości fragment trasy S19 od węzła Rzeszów-Południe do graniczącej ze Słowacją miejscowości Barwinek. Inne planowane zadanie to budowa 71-kilometrowego fragmentu S74 z Niska do Opatowa w woj. świętokrzyskim. Z kolei między Sokołowem Małopolskim a Jasionką ma zostać zbudowana druga jezdnia S19. Będzie mieć 15 km długości.

Do końca 2023 r. powstanie 54-kilometrowy fragment S19 pomiędzy Sokołowem Małopolskim a węzłem Lasy Janowskie (woj. lubelskie) oraz licząca niemal 6 km obwodnica Łańcuta w ciągu DK-94. Zakończy się także rozbudowa 7-kilometrowego odcinka DK-28 Przemyśl - Medyka. Łączna wartość tych inwestycji to 1,82 mld zł.

Z Programem Budowy Dróg Krajowych powiązany jest program budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. W woj. podkarpackim planowanych jest 8 obwodnic w ciągach „krajówek”, m.in. Przemyśla w ciągu DK-28 i DK-77, a także obwodnica Sanoka w ciągu DK-28 i DK-84.

Z rządowych planów zadowoleni są przedstawiciele samorządu województwa podkarpackiego. Ich zdaniem najważniejsze będą inwestycje, które skomunikują istniejącą autostradę A4 z drogami ekspresowymi, czyli np. budowa S19 od Rzeszowa do Barwinka.

Zdaniem Daniela Kozika z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego planowane przez rząd inwestycje mają duże znaczenie dla dostępności transportowej środkowo-wschodniej części województwa podkarpackiego, spójności komunikacyjnej regionu oraz zapewnią lepszą dostępność do autostrady A4. – Budowa i modernizacja dróg ekspresowych oraz obwodnic przyczyni się też do poprawy dostępności transportowej środkowo-zachodniej części województwa podkarpackiego – ocenia Kozik.

Dodaje, że realizacja planowanych inwestycji w połączeniu z realizowanymi wcześniej fragmentami, zniweluje efekt fragmentaryzacji dróg na Podkarpaciu. – Sprawi, że układ komunikacyjny regionu będzie zwięzły i spójny, a co za tym idzie doprowadzi do rozwoju gospodarczego – przewiduje Kozik.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony