Obwodnica Bielska Podlaskiego. Krótki, ale ważny odcinek DK-66

fot. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o podpisaniu umowy na zaprojektowanie i budowę 3-kilometrowego fragmentu południowej obwodnicy Bielska Podlaskiego w ciągu drogi krajowej nr 66. Wykonawcą prac będzie konsorcjum trzech firm - Unibep, Budrex i Value Engineering, które zrealizuje zadanie za 77,73 mln zł.
Południowa obwodnica Bielska Podlaskiego ma wyprowadzić z miasta ruch na osi wschód - zachód. Składa się z dwóch 3-kilometrowych fragmentów DK66. Pierwszy z nich ma powstać w ramach budowy S19 na odcinku Haćki - Bielsk Podlaski. Drugi to oddzielne zadanie, na które właśnie podpisano umowę.
Gotowa za trzy lata
Wykonawca zobowiązał się do zakończenia inwestycji w terminie 32 miesięcy od zawarcia umowy. Do czasu przeznaczonego na roboty budowlane nie będą wliczane okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca. Wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) konsorcjum planuje złożyć w I kwartale 2023 roku. Realizacja zadania to już latach 2023-2025.
Co powstanie w ramach inwestycji
Odcinek zostanie zrealizowany jako droga jednojezdniowa (przekrój 1x2) o nawierzchni bitumicznej. Położony będzie między istniejącą DK-19 (wylot z Bielska Podlaskiego w stronę Siemiatycz) a DK-66 (wylot w kierunku przejścia granicznego z Białorusią w Połowcach). W obu tych miejscach powstaną ronda. W ramach zadania wybudowany zostanie również wiadukt nad torami kolejowymi, most nad rzeką Białą wraz z przejściem dla zwierząt oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przewidziany jest też ciąg pieszo-rowerowy.
Od zachodu S19
Południowa obwodnica Bielska Podlaskiego łączyć się będzie na zachód od miasta z dwujezdniową drogą ekspresową S19 Białystok - Lublin - Barwinek (granica ze Słowacją). Po „esce” odbywać się będzie ruch tranzytowy na osi północ-południe, który tym samym również ominie miasto. Dla Bielska Podlaskiego kluczowe są dwa odcinki S19: Haćki - Bielsk Podlaski Zachód (9 km) oraz Bielsk Podlaski Zachód - Boćki (12,19 km), które mają być gotowe również w 2025 roku.
Gotowa za trzy lata
Wykonawca zobowiązał się do zakończenia inwestycji w terminie 32 miesięcy od zawarcia umowy. Do czasu przeznaczonego na roboty budowlane nie będą wliczane okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca. Wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) konsorcjum planuje złożyć w I kwartale 2023 roku. Realizacja zadania to już latach 2023-2025.
Co powstanie w ramach inwestycji
Odcinek zostanie zrealizowany jako droga jednojezdniowa (przekrój 1x2) o nawierzchni bitumicznej. Położony będzie między istniejącą DK-19 (wylot z Bielska Podlaskiego w stronę Siemiatycz) a DK-66 (wylot w kierunku przejścia granicznego z Białorusią w Połowcach). W obu tych miejscach powstaną ronda. W ramach zadania wybudowany zostanie również wiadukt nad torami kolejowymi, most nad rzeką Białą wraz z przejściem dla zwierząt oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przewidziany jest też ciąg pieszo-rowerowy.
Od zachodu S19
Południowa obwodnica Bielska Podlaskiego łączyć się będzie na zachód od miasta z dwujezdniową drogą ekspresową S19 Białystok - Lublin - Barwinek (granica ze Słowacją). Po „esce” odbywać się będzie ruch tranzytowy na osi północ-południe, który tym samym również ominie miasto. Dla Bielska Podlaskiego kluczowe są dwa odcinki S19: Haćki - Bielsk Podlaski Zachód (9 km) oraz Bielsk Podlaski Zachód - Boćki (12,19 km), które mają być gotowe również w 2025 roku.
Komentarze:
Polskie drogi w budowie

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |