Partner serwisu

Obwodnica Giżycka dwukrotnie droższa od oczekiwań

Przemysław Farsewicz 22.11.2022

Obwodnica Giżycka dwukrotnie droższa od oczekiwań
fot. GDDKiA
GDDKiA w Olsztynie prowadzi przetarg na rozbudowę do układu dwujezdniowego obwodnicy Giżycka. Istniejąca ul. Obwodowa ma dzisiaj w większości przekrój jednojezdniowy. Oferty okazały się jednak dwukrotnie wyższe od oczekiwań drogowców.
Drogowcy poszukują firmy, który zaprojektuje i wykona rozbudowę odcinka drogi krajowej nr 59 w ramach obwodnicy Giżycka. Obecnie istniejąca ul. Obwodowa, służąca za obejście mazurskiej miejscowości, ma w większości przekrój jednojezdniowy. Jej rozbudowa będzie kontynuacją zakończonej w 2021 roku inwestycji, która polegała na budowie ronda na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 59 z ulicą Świderską i rozbudowie istniejącego układu drogowego do przekroju dwujezdniowego na odcinku około 1 km.

Planowana teraz inwestycja ma objąć kolejne 1,5 km DK59 od wspomnianego ronda w kierunku Wilkas. Będzie to droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) i nośności 11,5 tony na oś. Projektowana prędkość trasy wyniesie od 60 do 70 km/h. Zakres inwestycji obejmie rozbudowę drogi do przekroju dwujezdniowego o dwóch pasach w każdą stronę, budowę dodatkowych jezdni obsługujących tereny przylegające do obwodnicy, budowę mostu i wiaduktu, przebudowę skrzyżowań oraz budowę i przebudowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych.

GDDKiA na to zadanie przygotowała ponad 59 mln zł. Najtańsza oferta to jednak 105 mln zł od polsko-hiszpańskiego konsorcjum Aldesa. Kolejną ofertę w przetargu złożyła Trakcja (120 mln zł), a także konsorcjum firm Unibep i Budrex (121 mln zł) oraz Budimex (122 mln zł).

Wykonawca będzie miał 36 miesięcy na projektowanie i budowę drogi. Wybór firmy odbędzie się na podstawie analizy ceny (55 proc.) oraz kryteriów pozacenowych (45 proc.). Pod uwagę będą brane przedłużenie okresu gwarancji jakości na warstwy konstrukcji nawierzchni (z wyłączeniem warstwy ścieralnej) a także przedłużenie gwarancji na obiekty mostowe wraz ich z wyposażeniem. Ostatnie punkty zamawiający przyzna za zagospodarowanie na placu budowy destruktu asfaltowego pozyskanego w wyniku rozbiórki istniejących nawierzchni z tego zadania.

Inwestycja jest odpowiedzią na rosnący ruch samochodowy na DK59. W Giżycku zanotowano w 2020 roku 15 373 pojazdów na dobę. Rozbudowa obwodnicy poprawi parametry techniczne drogi oraz zwiększy przepustowość na skrzyżowaniach drogi krajowej z drogami lokalnymi. Inwestycja poprawi także bezpieczeństwo w ruchu drogowym oraz bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.

Prace przygotowawcze dla tej inwestycji przewidziane są na lata 2022-24, natomiast realizacja w systemie projektuj i buduj na lata 2024-2026.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony