Partner serwisu

Obwodnica Grodziska Mazowieckiego otwarta. Strabag skończył miesiąc przed terminem

simetra 04.02.2023

arrow
arrow
Obwodnica Grodziska Mazowieckiego otwarta. Strabag skończył miesiąc przed terminem
fot. Strabag
Obwodnica Grodziska Mazowieckiego otwarta. Strabag skończył miesiąc przed terminem
Obwodnica Grodziska Mazowieckiego otwarta. Strabag skończył miesiąc przed terminem
Obwodnica Grodziska Mazowieckiego otwarta. Strabag skończył miesiąc przed terminem
4 lutego 2023 roku, na miesiąc przed kontraktowym terminem, nastąpiło uroczyste oddanie do użytku obwodnicy Grodziska Mazowieckiego w ciągu drogi wojewódzkiej DW 579.
Obwodnica Grodziska Mazowieckiego powstała w nowym śladzie drogi wojewódzkiej nr 579 i połączyła węzeł Grodzisk Mazowiecki na autostradzie A2 z miejscowością Kałęczyn, gdzie krzyżuje się ze starym śladem drogi 579. Nowa trasa została wybudowana jako droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu o nawierzchni bitumicznej i obustronnym poboczem.

W jej ciągu powstały 3 obiekty mostowe, w tym most na rzece Mrowna i wiadukt drogowy nad linią kolejową 447, będąca fragmentem CMK, łączącą stacje Warszawa Zachodnia i Grodzisk Mazowiecki. Inwestycja objęła ponadto budowę dróg serwisowych i ścieżek rowerowych oraz 5 skrzyżowań, w tym 3 typu rondo. Na długości 1,6 kilometra zamontowano ekrany akustyczne, które zapewnią mieszkańcom okolicznych posesji zabezpieczenie przed hałasem komunikacyjnym.

Zakres prac – wymagający szczególnej uwagi – obejmował branżę sanitarną, w tym przebudowę gazociągu wysokiego ciśnienia na długości 378 m, która polegała na usunięciu kolizji z wiaduktem drogowym zaprojektowanym nad linią kolejową. W tym celu gazociąg został przełożony pod czynną linią kolejową metodą przecisku, która umożliwia bezwykopowe pokonywanie przeszkód.



Nowa trasa prowadzi przez tereny podmokłe i trudne geologicznie, dlatego na jej budowie zastosowano specjalne nasypy przeciążeniowe. Wybudowano specjalistyczne odwodnienia, w skład którego wchodzi 14 zbiorników retencyjnych z systemem podczyszczania wód opadowych.

– Wyprowadzenie uciążliwego ruchu tranzytowego z miejskich ulic ma ogromne znaczenie dla ludzi i środowiska. Mieszkańcy Grodziska Mazowieckiego od wielu lat oczekiwali tej inwestycji, która zwiększy bezpieczeństwo i poprawi komfort życia. To także dobra wiadomość dla kierowców, szczególnie pojazdów ciężkich, zarówno tych które tranzytem przejeżdżały przez miasto, jak i tych jadących do licznych centrów logistycznych i obiektów przemysłowych. Do tej pory zmuszone były do przejazdu przez centrum miasta. Powstało jednocześnie dogodne połączenie z węzłem autostrady A2 STRABAG jest zaangażowany w budowę infrastruktury drogowej, którą realizuje w różnych częściach kraju. Wybudowaliśmy w Polsce kilkaset kilometrów obwodnic. Obecnie prowadzimy prace między innymi przy realizacji obwodnicy Chełma, Gostynia, Zielonej Góry i Pułtuska – dodaje Waldemar Wójcik, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.

Umowa na budowę 7 km odcinka obwodnicy została podpisana z Mazowieckim Zarządem Dróg w Warszawie 27 sierpnia 2020 roku, a pierwsze prace na budowie nowej trasy rozpoczęły się w drugiej połowie września 2020 r. Kontrakt opiewał na 155,5 mln zł brutto.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony