Obwodnica Kostrzyna nad Odrą czeka na decyzję środowiskową

fot. Google maps
Do burmistrza Kostrzyna nad Odrą wpłynął już wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy tego miasta. Obwodnica ma powstać w ciągu drogi krajowej nr 31.
Decyzja ostatecznie zatwierdzi przebieg obwodnicy i pozwoli kontynuować prace projektowe związane z przygotowaniem i realizacją inwestycji. GDDKiA jako rekomendowany wskazała wariant W1 o długości 9,18 km.
Obwodnica Kostrzyna nad Odrą powstanie w ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
Dokumentację dla tej inwestycji opracowała firma Multiconsult Polska, z którą umowę podpisano w październiku 2018 roku. Zakończenie wszystkich prac oraz przekazanie dokumentacji do zamawiającego ma nastąpić w III kw. 2021 roku.
Podstawowym celem budowy obwodnicy Kostrzyna nad Odrą jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście i pochodzi z dróg krajowych nr 31 i 23. Obwodnica pozwoli na rozładowanie ruchu w kierunku północnym i zachodnim, dostęp i obsługę strefy ekonomicznej oraz dostęp do przejścia granicznego z Niemcami. Równolegle trwa procedura zmierzająca do realizacji budowy nowego mostu granicznego na Odrze z Republiką Federalną Niemiec, na drodze krajowej nr 22, w ramach zadania komplementarnego.
W ramach inwestycji powstanie nowy odcinek drogi klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) o długości 9,18 km. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Kostrzynie nad Odrą. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Kostrzyna nad Odrą powstanie w ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
Dokumentację dla tej inwestycji opracowała firma Multiconsult Polska, z którą umowę podpisano w październiku 2018 roku. Zakończenie wszystkich prac oraz przekazanie dokumentacji do zamawiającego ma nastąpić w III kw. 2021 roku.
Podstawowym celem budowy obwodnicy Kostrzyna nad Odrą jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście i pochodzi z dróg krajowych nr 31 i 23. Obwodnica pozwoli na rozładowanie ruchu w kierunku północnym i zachodnim, dostęp i obsługę strefy ekonomicznej oraz dostęp do przejścia granicznego z Niemcami. Równolegle trwa procedura zmierzająca do realizacji budowy nowego mostu granicznego na Odrze z Republiką Federalną Niemiec, na drodze krajowej nr 22, w ramach zadania komplementarnego.
W ramach inwestycji powstanie nowy odcinek drogi klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) o długości 9,18 km. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Kostrzynie nad Odrą. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |