Partnerzy serwisu:

Obwodnica Kostrzyna nad Odrą w mieście i wzdłuż linii kolejowej?

Kasper Fiszer 19.06.2019

Obwodnica Kostrzyna nad Odrą w mieście i wzdłuż linii kolejowej?
Tereny kolejowe w Kostrzyniefot. Danuta B. / fotopolska.eu, lic. CC BY-SA 3.0
Z trzech przygotowanych wariantów przebiegu obwodnicy Kostrzyna dwa zakładają budowę drogi poza miastem, a jeden – przez tereny kolejowe wewnątrz miejscowości. Rozpoczyna się proces konsultacji społecznych przed wyborem ostatecznego kształtu inwestycji.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczyna przygotowania do budowy obwodnicy Kostrzyna nad Odrą w ciągu drogi krajowej nr 31. Jak czytamy na stronie internetowej zarządcy infrastruktury, miasto jest bowiem „dotknięte wysoką uciążliwością ruchu tranzytowego”. Nowy fragment drogi ma spełniać standardy klasy GP (drogi głównej ruchu przyśpieszonego).

Dwa warianty wymuszają budowę nowego mostu na Warcie

– W tej chwili jesteśmy na etapie opracowywania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STES), to jest bardzo początkowy etap przygotowywania inwestycji – mówi Krzysztof Nalewajko z Biura Generalnego Dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Nie ma jeszcze określonego wariantu przebiegu. Pokażemy jednak proponowane przez projektantów rozwiązania społeczeństwu – dodaje i zaprasza na spotkania konsultacyjne, które odbędą się w Kostrzynie w najbliższy wtorek.

GDDKiA zaprezentuje na nich trzy warianty. Pierwszy z nich zakłada obejście Kostrzyna od strony północno-zachodniej i budowę nowego mostu na Warcie. Początek projektowanej obwodnicy miałby znajdować się na wysokości fortu Sarbinowo, a wjazd na nią umożliwiłoby rondo. Koniec wyznaczono na skrzyżowaniu DK-31 z DK-22. Wariant oznaczony symbolem W3 również zakłada przebieg obwodnicy po stronie północno-zachodniej i budowę nowego mostu na Warcie, ale początek nowej drogi miałby znaleźć się na skrzyżowaniu DK-31 z DW-132. Kończyłaby się ona w tym samym miejscu, które założono w wariancie W1.

Obwodnica Kostrzyna... przez sam Kostrzyn?

Dużo bardziej zaskakujący wydaje się zaś wariant W2. Zgodnie z nim droga miałaby prowadzić przez sam Kostrzyn nad Odrą, i to w bezpośrednim sąsiedztwie jego centrum. Śródmiejska obwodnica powstałaby w dużej mierze na terenach kolejowych i biegłaby w na sporym odcinku równolegle do linii kolejowej nr 273. Początek nowej drogi wyznaczono w tym samym miejscu, co w wariancie W3, a koniec – w tym samym, co w wariantach W1 i W3.

Niezależnie od wariantu, który zostanie przyjęty, obwodnica ma mieć charakter drogi jednojezdniowej. W ramach inwestycji mają zostać przebudowane także krótkie fragmenty DK-31 i DK-22. Mają powstać również drogi serwisowe przy drodze głównej.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Obwodnice
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony