Partnerzy serwisu:

Obwodnica Łańcuta z jedną jezdnią – jest zaktualizowany ZRID

ep. 20.12.2019

Obwodnica Łańcuta z jedną jezdnią – jest zaktualizowany ZRID
Fot. Google Maps
Zakończyła się procedura zmiany decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla budowy obwodnicy Łańcuta. Inwestycja została zoptymalizowana, m.in. zamiast planowanej dekadę temu drogi z dwiema jezdniami będzie droga jednojezdniowa. Nowa decyzja uwzględnia zmiany w zagospodarowaniu przestrzennym oraz w rozwiązaniach komunikacyjnych w regionie.
Mowa o rozbudowie DK-4 na odcinku Łańcut – Głuchów. Decyzja ZRID dla tej inwestycji została wydana w 2010 roku. Na jej podstawie miała być budowa droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i dwupoziomowymi skrzyżowaniami o długości 5,8 km. W międzyczasie zmieniły się jednak uwarunkowania, a zaprojektowane rozwiązania trzeba było zoptymalizować dostosowując inwestycję do aktualnego zagospodarowania terenu i obowiązujących przepisów, a także uwzględniając istnienie alternatywnego ciągu komunikacyjnego w postaci A4.

Nowa decyzja musiała także uwzględniać zmiany w infrastrukturze uzbrojenia terenu i wymogi gestorów tych sieci.

W tym zakresie w marcu tego roku złożony został wniosek o zmianę decyzji ZRID. W nowej zamiast czterech pasów ruchu są dwa, a zamiast dwupoziomowych węzłów, skrzyżowania. Zrezygnowano także z budowy dróg serwisowych na rzecz dodatkowych jezdni, nie będą też budowane wiadukty drogowe.

Ostatecznie budowana będzie droga jednojezdniowa, z dwoma pasami – po jednym w każdym kierunku z pasem jezdni wyłączonej z ruchu z barierą ochronną. Roboty mają polegać na wymianie konstrukcji drogowej, z poszerzeniem korpusu drogowego w miejscach gdzie to będzie konieczne.

Przebudowane będą także skrzyżowania jednopoziomowe – powstaną ronda na przecięciu DK-94 z: DW-877, DW-881, ul. Graniczną stanowiącej łącznik do autostrady A4 a także z ul. Kościuszki i drogą powiatową. Zwykłe skrzyżowanie zaplanowano na przecięciu z ul. Piłsudskiego.

Wykonawca wybuduje także most na rzece Sawa.

Zadanie powierzono firmie Budimex. Kontrakt jest wart 115,847 mln zł. Wykonawca do tej pory prowadził roboty przygotowawcze na podstawie dotychczasowej decyzji ZRID. Chodzi m.in. o usunięcie drzew i krzewów, zdjęcie warstwy humusu, rozbiórkę nawierzchni, czy przygotowanie terenu pod objazdy. Od piątku prace mogą być prowadzone w pełnym zakresie.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony