Partnerzy serwisu:

Obwodnica Opatowa ma decyzję środowiskową

inf. pras. 03.12.2019

Obwodnica Opatowa ma decyzję środowiskową
Fot. Google Maps
Znany jest już przebieg obwodnicy Opatowa planowanej w ciągu DK-9 i S74. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję środowiskową dla tego zadnia.
Droga będzie budowana w przeważającej części w nowym śladzie odcinka drogi krajowej nr 9 o długości około 5,2 km i odcinka drogi ekspresowej S74 o długości około 9,7 km. Obwodnica biec będzie po południowo-zachodniej stronie Opatowa, a jej uzupełnieniem będzie projektowany odrębnie 3-kilometrowy łącznik w ciągu drogi krajowej nr 74 poprowadzony na północ od miasta.

Przez Opatów przebiegają dwie ważne drogi krajowe o dużym natężeniu ruchu: nr 74 Sulejów – Kielce – Kraśnik i nr 9 Radom – Ostrowiec Świętokrzyski – Rzeszów. Na odcinku w starym centrum miasta drogi biegną jednym śladem. Obwodnica Opatowa uwolni miasto od ruchu tranzytowego, zatorów i spalin, poprawi komfort życia mieszkańców oraz bezpieczeństwo i komfort podróżujących tranzytem. Znacznie skróci czas podróżowania drogami nr 9 i nr 74.

W ramach obwodnicy Opatowa planowane są dwa węzły drogowe: węzeł Opatów na skrzyżowaniu istniejącej drogi nr 9 z przyszłym przebiegiem trasy i planowanym tzw. łącznikiem północnym do drogi nr 74 oraz węzeł Marcinkowice na skrzyżowaniu planowanej drogi S74 z projektowaną drogą nr 9 zapewniający skomunikowanie z drogą wojewódzką 757 do Staszowa. Początek nowego przebiegu drogi krajowej nr 9 w ramach obwodnicy znajduje się na wysokości Zochcina, a koniec w Marcinkowicach. Odcinek S74 w ramach obwodnicy Opatowa zaczyna się w Jałowęsach, a kończy w miejscowości Okalina Kolonia. Nowa droga przebiegać będzie przez gminy Opatów, Lipnik i Sadowie.

Dla obwodnicy Opatowa opracowane zostały Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe oraz raport oddziaływania inwestycji na środowisko, w ramach którego zanalizowane zostały trzy warianty przebiegu drogi z podwariantem opracowanym na etapie konsultacji społecznych. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wskazał w wydanej decyzji na wariant 1A BiS 2, dla którego opracowana zostanie koncepcja programowa. Koniec opracowania planowany jest w przyszłym roku.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony