Partner serwisu

Obwodnica Oświęcimia dla Budimeksu? Ta oferta oceniona najwyżej

Elżbieta Pałys 08.05.2020

Obwodnica Oświęcimia dla Budimeksu? Ta oferta oceniona najwyżej
fot. Google Maps
Warta ok. 467 mln zł oferta Budimeksu zyskała najwyższą punktację w przetargu na budowę obwodnicy Oświęcimia. Przetarg jeszcze nie został rozstrzygnięty, ale jest bardzo prawdopodobne, że to ta oferta zostanie wskazana jako najkorzystniejsza.
Przetarg na obwodnicę Oświęcimia w ciągu DK-44 to część przedsięwzięcia związanego z budową drogi ekspresowej S1 Kosztowy – Bielsko-Biała. To ostatni z czterech planowanych odcinków.
W przetargu na jej realizację Budimex złożył najtańszą spośród 10 ofert.

W ramach zadania trzeba wykonać dwujezdniową drogę klasy GP. Ma ona powstać w nowym śladzie i połączyć się z istniejącą DK-44.

Szczególna lokalizacja tej inwestycji – w bliskim sąsiedztwie byłego obozu koncentracyjnego Auschwitz – Birkenau – wymagało m.in. opracowania specjalnego raportu z oceny oddziaływania tej inwestycji na miejsce pamięci. Raport ten będzie analizowany przez ekspertów UNESCO.

Pozostałe trzy zadania planowane w ramach S1 Kosztowy – Bielsko-Biała to odcinki: Kosztowy II (z węzłem) – Oświęcim (bez węzła), Oświęcim (z węzłem) – Dankowice i Dankowice – węzeł Suchy Potok (z węzłem).
W przypadku pierwszego z odcinków w połowie kwietnia zostały otwarte oferty. Najtańszą złożył wykonawca z Chin. Dla odcinka Oświęcim – Dankowie wybrano już ofertę najkorzystniejszą – wskazano propozycję złożoną przez konsorcjum firm PORR oraz Mota-Engil Central Europe.

Trzeci odcinek najtaniej został wyceniony przez konsorcjum Mirbud i Kobylarnia.

W najbliższym czasie można się spodziewać zawarcie umowy na odcinek Oświęcim – Dankowice. W tym przypadku przetarg jest już po pozytywnej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.



PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony