Obwodnica Oświęcimia dla Budimeksu? Ta oferta oceniona najwyżej

fot. Google Maps
Warta ok. 467 mln zł oferta Budimeksu zyskała najwyższą punktację w przetargu na budowę obwodnicy Oświęcimia. Przetarg jeszcze nie został rozstrzygnięty, ale jest bardzo prawdopodobne, że to ta oferta zostanie wskazana jako najkorzystniejsza.
Przetarg na obwodnicę Oświęcimia w ciągu DK-44 to część przedsięwzięcia związanego z budową drogi ekspresowej S1 Kosztowy – Bielsko-Biała. To ostatni z czterech planowanych odcinków.
W przetargu na jej realizację Budimex złożył najtańszą spośród 10 ofert.
W ramach zadania trzeba wykonać dwujezdniową drogę klasy GP. Ma ona powstać w nowym śladzie i połączyć się z istniejącą DK-44.
Szczególna lokalizacja tej inwestycji – w bliskim sąsiedztwie byłego obozu koncentracyjnego Auschwitz – Birkenau – wymagało m.in. opracowania specjalnego raportu z oceny oddziaływania tej inwestycji na miejsce pamięci. Raport ten będzie analizowany przez ekspertów UNESCO.
Pozostałe trzy zadania planowane w ramach S1 Kosztowy – Bielsko-Biała to odcinki: Kosztowy II (z węzłem) – Oświęcim (bez węzła), Oświęcim (z węzłem) – Dankowice i Dankowice – węzeł Suchy Potok (z węzłem).
W przypadku pierwszego z odcinków w połowie kwietnia zostały otwarte oferty. Najtańszą złożył wykonawca z Chin. Dla odcinka Oświęcim – Dankowie wybrano już ofertę najkorzystniejszą – wskazano propozycję złożoną przez konsorcjum firm PORR oraz Mota-Engil Central Europe.
Trzeci odcinek najtaniej został wyceniony przez konsorcjum Mirbud i Kobylarnia.
W najbliższym czasie można się spodziewać zawarcie umowy na odcinek Oświęcim – Dankowice. W tym przypadku przetarg jest już po pozytywnej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
W przetargu na jej realizację Budimex złożył najtańszą spośród 10 ofert.
W ramach zadania trzeba wykonać dwujezdniową drogę klasy GP. Ma ona powstać w nowym śladzie i połączyć się z istniejącą DK-44.
Szczególna lokalizacja tej inwestycji – w bliskim sąsiedztwie byłego obozu koncentracyjnego Auschwitz – Birkenau – wymagało m.in. opracowania specjalnego raportu z oceny oddziaływania tej inwestycji na miejsce pamięci. Raport ten będzie analizowany przez ekspertów UNESCO.
Pozostałe trzy zadania planowane w ramach S1 Kosztowy – Bielsko-Biała to odcinki: Kosztowy II (z węzłem) – Oświęcim (bez węzła), Oświęcim (z węzłem) – Dankowice i Dankowice – węzeł Suchy Potok (z węzłem).
W przypadku pierwszego z odcinków w połowie kwietnia zostały otwarte oferty. Najtańszą złożył wykonawca z Chin. Dla odcinka Oświęcim – Dankowie wybrano już ofertę najkorzystniejszą – wskazano propozycję złożoną przez konsorcjum firm PORR oraz Mota-Engil Central Europe.
Trzeci odcinek najtaniej został wyceniony przez konsorcjum Mirbud i Kobylarnia.
W najbliższym czasie można się spodziewać zawarcie umowy na odcinek Oświęcim – Dankowice. W tym przypadku przetarg jest już po pozytywnej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |