Partner serwisu

Obwodnica Radomska. GDDKiA zamawia koncepcję

ep. 20.09.2022

Obwodnica Radomska. GDDKiA zamawia koncepcję
fot. Gogole Maps
Ruch tranzytowy z Radomska ma być wyprowadzony nowym przebiegiem dróg krajowych nr 42 i 91. Inwestycja jest w przygotowaniach. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Łodzi szuka ogłosiła przetarg na wykonanie rozpoznania geologicznego wraz z opracowaniem elementów koncepcji programowej dla tego zadania.
Wykonawca będzie miał za zadanie opracować mapy do celów projektowych, koncepcję programową, a także dokumentację hydrogeologiczną i geologiczno–inżynierską wraz z wykonaniem badań podłoża gruntowego. Przygotuje także analizy i prognozy ruchu, koncepcję docelowej organizacji ruchu wraz z audytem BRD, wykona przedmiary, kosztorysy inwestorskie i opracowania ekonomiczno-finansowe.

Opracowania posłużą wykonaniu obwodnicy Radomska w ciągu dróg krajowych nr 42 i 91. Planowana trasa ma mieć 14,7 km długości.

Odcinek planowany w ciągu drogi krajowej nr 42 będzie miał 5,9 km i będzie się rozpoczynał w ciągu istniejącej obwodnicy zachodniej Radomska wybudowanej przez miasto na skrzyżowaniu drogi
krajowej nr 91. Droga ma być poprowadzona po północno-wschodnich obrzeżach miasta.

W ciągu DK-91 obwodnica ma mieć ok. 6,2 km i rozpocznie się na drodze krajowej nr 42 po stronie zachodniej miasta Radomsko. Będzie przedłużeniem istniejącego odcinka obwodnicy. Na początkowym odcinku pobiegnie przez pola miasta Radomska pomiędzy zabudową mieszkalną a cmentarzem. Dalej poprowadzona będzie wiaduktem nad ul. Wymysłowską, a następnie skrajem lasu w kierunku południowym. Obwodnica ma przeciąć tzw. kolej wiedeńską na trasie Warszawa – Śląsk a na końcowym odcinku pobiegnie przez las na Obszarze Chronionego Krajobrazu. Z istniejącym przebiegiem DK-91 połączy się poprzez rondo.



Wyświetl większą mapę

W ramach tego przedsięwzięcia dodatkowo ma być rozbudowana droga krajowa nr 91 wraz z przejściem nad Wartą (ok. 2,65 km). Most ma być przystosowany m.in. do pełnienia funkcji przejścia dla zwierząt. Będzie to wymagało podniesienia niwelety istniejącej drogi nr 91.

Planowana obwodnica wyprowadzi z Radomska ruch tranzytowy. Obecnie drogi przebiegają przez centralną część miejscowości, w sąsiedztwie zwartej zabudowy. Są przecinane licznymi skrzyżowaniami z ulicami miejskimi sterowanymi sygnalizacją świetlną. Nowa trasa usprawni także dojazd do podstrefy Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Znaczenie tej drogi jest tym bardzie ważne, że DK-91 na tym odcinku jest alternatywą w stosunku do autostrady A1 na trasie między Łodzią i Piotrkowem Trybunalskim.









PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony