Partnerzy serwisu:

Obwodnica Starogardu Gdańskiego może powstać z oszczędności

Elżbieta Pałys 23.09.2017

Obwodnica Starogardu Gdańskiego może powstać z oszczędności
fot. Radosław Drożdżewski, commons.wikimedia.org,
Prace przygotowawcze dotyczące przygotowania do budowy obwodnicy Starogardu Gdańskiego trwają. Wyzwaniem będzie zapewnienie środków na realizację, ale droga ma szanse powstać w ramach oszczędności po rozstrzygnięciach przetargowych. Takie informacje przekazał posłom sejmowej Komisji Infrastruktury wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.
Komisja Infrastruktury w dezyderacie skierowanym do ministra infrastruktury i budownictwa zwróciła uwagę na konieczność realizacji budowy obwodnicy Starogardu Gdańskiego w ciągu drogi krajowej nr 22. Obecnie natężenie ruchu na tej drodze przebiegającej przez miasto jest na granicy przepustowości. Lokalne środowiska od lat zabiegają o realizację tej trasy. Z samorządowych pieniędzy zostało sfinansowane przygotowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla tego zadania. Na razie jednak jej realizacja nie ma zapewnionego finansowania w ramach PBDK. Całkowity koszt tej inwestycji szacowany jest na ok. 380 mln zł.

Obwodnica Starogardu ma być poprowadzona po nowym śladzie. Pierwotnie analizowane były cztery warianty jej przebiegu, do dalszych prac przeszły trzy. Jak informował w Sejmie wiceminister infrastruktury i budownictwa, w maju 2017 r. rozpoczęła się inwentaryzacja przyrodnicza dla tej inwestycji. – Aktualny stan przygotowania niezbędnej dokumentacji do wydania decyzji środowiskowych o uwarunkowaniach realizacji inwestycji pozwala zakładać, że jej uzyskanie będzie możliwe najwcześniej w połowie 2018 r. – powiedział Jerzy Szmit. – Sukcesywnie będą podejmowane dalsze działania związane z przygotowaniem i realizacją tej inwestycji. Można powiedzieć, że prace toczą się normalnym trybem. Największym wyzwaniem będzie zapewnienie finansowania inwestycji – dodał.

Wiceszef resortu zapewnił, że zasadność realizacji tej inwestycji jest bezdyskusyjna. Dlaczego w takim razie nie ma finansowania? Jak wyjaśnił przedstawiciel resortu, jednym z głównych kryteriów, które decydowały o tym czy dana inwestycja znajdzie się wśród tych, które będą miały zapewnione finansowanie był stopień przygotowania dokumentacji.

– W tej chwili mamy przyjęty obowiązujący program działania i znajduje się w nim obwodnica Starogardu. Na liście obwodnic jest ona umieszczona na drugim miejscu, co oznacza, że istnieje bardzo duża szansa na realizację – powiedział Jerzy Szmit. Te szanse zwiększają korzystne rozstrzygnięcia przetargowe – podpisywane umowy opiewają na kwoty niższe niż przewidywały kosztorysy inwestorskie. – Mamy zatem realną szansę, że obwodnica Starogardu zostanie zrealizowana w ramach poczynionych oszczędności – mówił Szmit.

Zapewnił, że środki na sfinansowanie prac przygotowawczych są zabezpieczone.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony