Partnerzy serwisu:

Ociesęki z szansą na obwodnicę

Przemysław Farsewicz 27.07.2021

arrow
arrow
Ociesęki z szansą na obwodnicę
fot. Google Maps
Ociesęki z szansą na obwodnicę
Ociesęki z szansą na obwodnicę
Wystartował przetarg na zaprojektowanie obwodnicy Ociesęk w Świętokrzyskim w ciągu drogi wojewódzkiej nr 764.
Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach chce zlecić opracowanie dokumentacji projektowej pn. „Budowa obwodnicy miejscowości Ociesęki w ciągu DW 764”. Dokument będzie musiał powstać na podstawie opracowanej w 2014 roku koncepcji programowo-przestrzennej oraz decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z 2016 roku wydanej przez wójta gminy Raków.

Nowy trakt ma powstać na granicy gminy Raków w km 27+237 DW764 i biec do Wólki Pokłonnej w km ok. 33+873 DW 764 po stronie północnej. Szacowana długość obwodnicy to 7,38 km.

Wykonawca zaproponuje rozwiązania według swojego projektu autorskiego. W zakres zamówienia wchodzi uzyskanie decyzji pozwolenia wodnoprawnego oraz innych niezbędnych decyzji i uzgodnień, wykonanie ponownej oceny oddziaływania na środowisko na etapie ZRID, wykonanie projektu budowlanego, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wykonanie projektu wykonawczego oraz dokumentacji przetargowej, a także pełnienie nadzoru autorskiego.

Obecnie jezdnia drogi posiada nawierzchnię asfaltową, której stan techniczny na wielu odcinkach jest zły (spękania poprzeczne, spękania zmęczeniowe, liczne ślady po wykonanych remontach cząstkowych, koleiny). Wydzielone chodniki zlokalizowane są jedynie w rejonie zabudowy mieszkaniowej w Chańczy i Wólce Pokłonnej po starym śladzie DW 764 oraz w rejonie Chańczy. Na całym obszarze inwestycji brak jest wydzielonych ścieżek rowerowych.

Nowa droga ma zostać zaprojektowana o parametrach klasy G, jezdni o szerokości 7 m z poboczem bitumicznym o szerokości 0,5 m oraz poboczem gruntowym o szerokości 1,25 m. Powstanie jedna jezdnia z jednym pasem ruchu w każdą stronę, Trasa projektowana będzie do prędkości w terenie zabudowanym do 50 km/h, a poza terenem zabudowanym – do 70 km/h. Dodatkowo, w celu zapewnienia dostępności komunikacyjnej do działek przyległych, wykonawca będzie musiał zaprojektować dodatkowe jezdnie o szerokości 3,5 m oraz mijanki z poboczami gruntowymi. Łączna długość dodatkowych jezdni to 5,8 km. W ramach przyszłej inwestycji powstaną cztery skrzyżowania.

Składanie ofert w przetargu na opracowanie projektu potrwa do 31 sierpnia. Przy wyborze wykonawcy zamawiający będzie brał pod uwagę cenę (60 proc.) oraz dodatkowy okres gwarancji i rękojmi (40 proc.).
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony