Partner serwisu

Od Gdyni do Władysławowa. Pomorskie bierze się za Via Maris

Elżbieta Pałys 14.06.2022

Od Gdyni do Władysławowa. Pomorskie bierze się za Via Maris
fot. PBPR/SIWZ
Ta droga ma poprowadzić ruch od węzła Gdynia Północ w ciągu tzw. Drogi Czerwonej do Portu Władysławowo. Właśnie ruszył przetarg na opracowanie studium sieciowego i studium korytarzowego dla nowej drogi.
Zamawiającym w tym przypadku jest Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego działające jako jednostka podległa samorządowi województwa pomorskiego. W ramach ogłoszonego przetargu zamawia studium sieciowe i studium korytarzowe dla nowej drogi między węzłem Gdynia Północ w ciągu Drogi Czerwonej a portem Władysławowo. Via Maris ma stanowić jednocześnie obwodnicę Władysławowa.

W ramach zamawianych opracowań mają być wyznaczone potencjalne korytarze przebiegu drogi z założeniem przynajmniej trzech różnych wariantów. Na potrzeby opracowań przyszła droga Via Maris dzieli się na trzy odcinki: od węzła Gdynia Północ do połączenia z drogą krajową nr 6 oraz drogą wojewódzką nr 216 (odc. A), który rozważany jest jako droga klasy S lub GP w przekroju dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Trasa na tym odcinku ma stanowić wschodnie obejście Rumii i Redy i odciążyć obecną drogę krajową nr 6 w ciągu ulic Morskiej – Jana III Sobieskiego – Grunwaldzkiej i Gdańskiej.

Drugi odcinek (B) od drogi krajowej nr 6 i DW-216 w okolicach Rumii do obwodnicy Władysławowa rozważany jest jako droga klasy GP lub G w przekroju 2x2 lub 1x2. Trasa ma być jednocześnie zachodnią obwodnicą Pucka, odciążyć obecną DW-216 i poprawić komunikacje do Półwyspu Helskiego.

Trzeci, tj. odcinek południowej obwodnicy Władysławowa, będzie analizowany jako droga zamiejska klasy G w przekroju jednojezdniowym.

Na przygotowanie dokumentacji zaplanowano 12 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą (oferty wpłyną do 8 czerwca).

Realizacja Via Maris została wpisana do Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego 2030, Planu zagospodarowania przestrzennego województwa pomorskiego 2030 oraz projektu Regionalnego Programu Strategicznego w zakresie mobilności i komunikacji stanowiącego również Regionalny Plan Transportowy dla Województwa Pomorskiego 2030.

Z dokumentów wynika, że samorząd liczy na uzyskanie finansowania realizacji tej inwestycji ze środków budżetu państwa.

Planowane przedsięwzięcie będzie wymagało także uzupełnienia sieci o dodatkowe odcinki realizowane przez innych inwestorów. Na tym etapie wiadomo, że GDDKiA rusza z przetargiem na prace przygotowawcze dla Drogi Czerwonej w Gdyni, od której swój początek ma brać Via Maris.

To nie jedyne nowe połączenie drogowe planowane przez samorząd województwa pomorskiego. W planach jest także budowa nowej drogi od trasy S6 do lotniska w Gdańsku.   


PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony