Partnerzy serwisu:

Odwołanie w sprawie barier ochronnych na A1 oddalone

Elżbieta Pałys 13.11.2019

Odwołanie w sprawie barier ochronnych na A1 oddalone
fot. GDDKiA
Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie dotyczące przetargu na montaż barier ochronnych dla odcinka A1 obwodnicy Częstochowy. GDDKiA może podpisywać umowę z wybraną wcześniej firmą.
Przetarg na montaż barier ochronnych na odcinku autostrady A1 węzeł Rząsawa – węzeł Blachownia wraz z włączeniem autostrady A1 do drogi krajowej DK-1 na węźle Rząsawa ruszył we wrześniu. Objęte nim prace są niezbędne, by autostradowa obwodnica Częstochowy mogła być oddana do ruchu.

Do GDDKiA w Katowicach wpłynęły dwie oferty. W październiku inwestor wskazał jako najkorzystniejszą propozycję złożoną przez Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe Prowerk. Drugi z oferentów – Saferoad Grawil – złożył jednak odwołanie od tego rozstrzygnięcia.

We wtorek 12 listopada KIO oddaliła zarzuty wykonawcy. – Izba uznała za prawidłowe, w świetle postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dopuszczających modyfikacje rozwiązań projektowych, zaoferowane bariery stalowe czterolinowe – poinformowała nas rzecznik prasowa Izby Katarzyna Prowadzisz. Jak wyjaśniła, KIO nie uznała też zarzutu rażąco niskiej ceny, skoro ten zarzut odwołujący oparł na założeniu, że oferowane są bariery stalowe z prowadnicą z taśmy stalowej.

Oferta uznana za najkorzystniejszą (Prowerk) jest warta 14,459 mln zł przy planowanym budżecie GDDKiA w kwocie 27,416 mln zł. Drugi oferent (Saferoad) proponował wykonanie zadania za 18,999 mln zł.

Wyrok Izby, choć może być zaskarżony do sądu, oznacza możliwość podpisania umowy z wybranym wcześniej wykonawcą. Kilka dni temu GDDKiA informowała w komunikacie, że decyzja KIO oraz termin jej ogłoszenia będzie jednym z czynników, które będą miały wpływ na dopuszczenie tego odcinka autostrady do ruchu.

Odcinek A1 między węzłami Rząsawa i Blachownia stanowiący obwodnicę Częstochowy jest obecnie kończony po wykonawcy, z którym rozwiązano umowę (konsorcjum Salini). Prace zabezpieczające, związane przede wszystkim z ciągiem głównym wykonuje konsorcjum Strabag i Budimex wybrane w trybie negocjacji bez ogłoszenia, natomiast pozostałe zakresy prac niezbędnych, by drogę oddać do ruchu są sukcesywnie przejmowane przez wykonawców wybranych w przetargach.

Do tej pory podpisano umowy na montaż ogrodzenia oraz wykonanie oznakowania poziomego i pionowego. Trwa przetarg dotyczący montażu ekranów akustycznych na obiektach mostowych, a planowane jest postępowanie na montaż ekranów wzdłuż jezdni autostrady.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony