Partnerzy serwisu:

Oferty na problematyczny odcinek obwodnicy Koszalina poza budżetem

Leonard Dolecki 30.11.2018

Oferty na problematyczny odcinek obwodnicy Koszalina poza budżetem
fot. GDDKiA
Zachodniopomorski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył oferty w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S6. Mowa o fragmencie obwodnicy Koszalina i Sianowa, który napotkał spore problemy geologiczne. Niestety wszystkie propozycje cenowe znacznie przekraczają budżet inwestora.
Oferty powyżej budżetu

Do zamawiającego trafiły cztery oferty. Pochodzą one od firm: Porr (469,183 mln zł) oraz Budimex (454,712 mln zł), a także konsorcjów: Polbud Pomorze i China Railway 14th Bureau Group (328,582 mln zł) oraz Trakcja PRKiI i Akcine Bendrove „Kauno Tiltai” (464,940 mln zł).

Budżet inwestora jest równy 221,400 mln zł. Podczas oceny otrzymanych propozycji będzie on brał pod uwagę takie aspekty jak: cena (60%), właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni (9%), równość podłużna nawierzchni (8%), personel wykonawcy (8%) oraz termin realizacji kontraktu (15%).

Problematyczny odcinek

Przetarg dotyczy odcinka o długości 7,9 km. W ramach zadania wykonawca będzie zobowiązany m.in. do uwzględnienia zabezpieczenie obszaru Góry Chełmskiej przed napływem wody gruntowej oraz budowy obiektu inżynierskiego WK-119. Według planu trasa ma powstać w ciągu 25 miesięcy od dnia podpisania kontraktu.

Pozostała część obwodnicy

Obwodnicę Koszalina i Sianowa wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód, o długości 20,122 km, dotąd budowało konsorcjum firm Porr i Polbud-Pomorze, które w marcu 2016 roku podpisało z GDDKiA umowę o wartości 742,790 mln zł.
 
Na części terenu wystąpiły jednak problemy geologiczne. – Po rozpoczęciu prac budowlanych, na odcinku ok. 5 km, czyli za węzłem Koszalin Wschód i dalej w stronę Sianowa, pojawiły się problemy geologiczne. Okazało się, że grunt ma tam bardzo skomplikowaną, zmienną i rzadko spotykaną budowę. Dlatego konieczna jest zmiana technologii wzmocnienia podłoża trasy – mówił w lutym br. w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” rzecznik szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Ostatecznie kontrakt z 2016 roku został ograniczony, a na problematyczny odcinek ogłoszono nowy przetarg. Pozostałe dwa fragmenty obwodnicy Koszalina i Sianowa mają zostać otwarte w 2019 roku. – Pozostałe roboty na odcinkach 1 i 3 o długości 12,3 km będą zakończone przez obecnego wykonawcę do końca października 2019 roku, z tym że odcinek od obecnej DK-6 do węzła Koszalin Północ wraz z węzłem Bielice zostanie udostępniany do ruchu na przełomie kwietnia i maja 2019 roku – informuje GDDKiA.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony