Partner serwisu

Olsztyn: chcą mieć obwodnicę, ale… jak najdalej od swoich domów

Grzegorz Rekiel 07.08.2022

Olsztyn: chcą mieć obwodnicę, ale… jak najdalej od swoich domów
fot. Google Maps
Ponad 48 procent ankietowanych opowiada się za wariantem zachodnim, a prawie 34 proc. – za wschodnim. Znamy opinie mieszkańców dotyczące planowanej budowy obwodnicy Olsztyna i Dywit.
Ma ona powstać w ciągu drogi krajowej numer 51. Obecnie inwestycja znajduje się na etapie studium korytarzowego, czyli opracowania, które odpowie na pytanie, po której stronie Olsztyna i Dywit ma przebiegać trasa. Jej początek miałby miejsce w okolicy Spręcowa, a na końcu droga włączałaby się do istniejącej obwodnicy po wschodniej lub zachodniej stronie stolicy województwa warmińsko-mazurskiego.

Do końca kwietnia okoliczni mieszkańcy mogli składać swoje uwagi i wnioski. Opinię wyraziło ok. 3,5 tysiąca osób, z czego prawie 3,4 tysiąca to mieszkańcy gmin, na terenie których projektowane są potencjalne warianty obwodnicy. – Spośród osób, które wyraziły zdanie 89,28 proc. osób zdecydowanie popiera realizację inwestycji; 2,16 proc. jest przeciwna, a pozostałe osoby nie mają zdania lub nie określiły swojego stanowiska jednoznacznie. 48,34 proc. uczestników ankiety preferuje korytarz zachodni; 33,58 proc. - korytarz wschodni, a 18,08 proc. nie ma zdania na ten temat – informują przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Mieszkańcy Olsztyna w głównej mierze opowiedzieli się za wariantem „O3” w korytarzu zachodnim, który jest najbardziej oddalony od granic miasta. – Z kolei mieszkańcy Dywit swoje preferencje wyrazili w zależności od położenia obrębów, w których mieszkają. Brąswałd najwięcej głosów oddał na wariant „O1” w korytarzu wschodnim, natomiast mieszkańcy Myki - na wariant „O3” w korytarzu zachodnim, a więc również na warianty znacznie oddalone od ich domów – czytamy w komunikacie.

Urzędnicy zapowiadają, że „preferencje mieszkańców zostaną uwzględnione w tzw. kryterium społecznym analizy porównawczej wariantów trasy, która zostanie wykonana w ramach studium korytarzowego”. – Wyniki tej analizy będą podstawą wyboru optymalnego korytarza przebiegu obwodnicy Olsztyna i Dywit, co nastąpi pod koniec tego roku – zapowiada GDDKiA.

PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony