Opolskie: 18 ofert na obwodnicę Czarnowąsów

fot. Polimex-Mostostal
18 firm jest zainteresowanych budową obwodnicy miejscowości Czarnowąsy – informuje Samorząd Województwa Opolskiego . To najważniejszy z 4 strategicznych projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020.
Budowa ma się zacząć jeszcze w tym roku, a zakończyć za dwa lata. „Postępowanie przetargowe dla tego zadania trwa od 7 września. Podpisanie umowy z wybranym wykonawcą robót powinno mieć miejsce jeszcze w tym roku, a oddanie do użytkowania w roku 2017” – czytamy w komunikacie prasowym Samorządu Województwa Opolskiego.
W ramach przetargu wpłynęło 18 ofert od firm, które chcą się podjąć wybudowania obwodnicy Czarnowąsów. Planowane przedsięwzięcie będzie prowadzone w dwóch etapach – miejskim i pozamiejskim. Pierwszy dotyczy samego miasta Opola i obejmuje 4,26 km nowego asfaltu. Drugi etap wynosi 6,26 km. W sumie samych dróg klasy G powstanie 5,3 km, którym towarzyszyć będzie 6 skrzyżowań i 5 obiektów mostowych.
Wyświetl większą mapę
Prowadzone postępowanie jest przetargiem ograniczonym dwustopniowym. Po wstępnej weryfikacji złożonych wniosków najlepsze firmy zostaną zaproszone do przedstawienia ofert cenowych. Wstępny koszt inwestycji szacowany jest na 160 mln złotych. Dofinansowanie ze środków unijnych wyniesie 85%, czyli 136 mln, zaś wkład własny z budżetu województwa opolskiego 15% - 24 mln zł.
Obwodnica będzie przede wszystkim elementem korytarza transportowego północ-południe biegnącego przez Opolszczyznę, a podstawowe kryterium realizacji tej inwestycji związane jest z natężeniem ruchu. Według badań z 2010 r. wynosiło ono na tym odcinku 12 tys. pojazdów na dobę. – Spodziewamy się, że obecnie ruch okaże się jeszcze większy, niż pięć lat temu – mówi cytowany przez Polską Agencją Prasową dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki opolskiego urzędu marszałkowskiego, Bartłomiej Horaczuk.
– Opole rozwija się mocno w kierunku północnym – dodaje, podkreślając potrzebę budowy obwodnicy w tym miejscu. Dodatkowy argument związany jest z dwoma nowymi blokami energetycznymi w Elektrowni Opole, których realizację zleciła spółka PGE GiEK. Inwestycja, jako projekt strategiczny woj. opolskiego, będzie realizowana w tzw. procedurze pozakonkursowej. Pula środków na to zadanie została uzgodniona z KE przy negocjacjach dotyczących Regionalnego Programu Operacyjnego woj. opolskiego.
W ramach przetargu wpłynęło 18 ofert od firm, które chcą się podjąć wybudowania obwodnicy Czarnowąsów. Planowane przedsięwzięcie będzie prowadzone w dwóch etapach – miejskim i pozamiejskim. Pierwszy dotyczy samego miasta Opola i obejmuje 4,26 km nowego asfaltu. Drugi etap wynosi 6,26 km. W sumie samych dróg klasy G powstanie 5,3 km, którym towarzyszyć będzie 6 skrzyżowań i 5 obiektów mostowych.
Wyświetl większą mapę
Prowadzone postępowanie jest przetargiem ograniczonym dwustopniowym. Po wstępnej weryfikacji złożonych wniosków najlepsze firmy zostaną zaproszone do przedstawienia ofert cenowych. Wstępny koszt inwestycji szacowany jest na 160 mln złotych. Dofinansowanie ze środków unijnych wyniesie 85%, czyli 136 mln, zaś wkład własny z budżetu województwa opolskiego 15% - 24 mln zł.
Obwodnica będzie przede wszystkim elementem korytarza transportowego północ-południe biegnącego przez Opolszczyznę, a podstawowe kryterium realizacji tej inwestycji związane jest z natężeniem ruchu. Według badań z 2010 r. wynosiło ono na tym odcinku 12 tys. pojazdów na dobę. – Spodziewamy się, że obecnie ruch okaże się jeszcze większy, niż pięć lat temu – mówi cytowany przez Polską Agencją Prasową dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki opolskiego urzędu marszałkowskiego, Bartłomiej Horaczuk.
– Opole rozwija się mocno w kierunku północnym – dodaje, podkreślając potrzebę budowy obwodnicy w tym miejscu. Dodatkowy argument związany jest z dwoma nowymi blokami energetycznymi w Elektrowni Opole, których realizację zleciła spółka PGE GiEK. Inwestycja, jako projekt strategiczny woj. opolskiego, będzie realizowana w tzw. procedurze pozakonkursowej. Pula środków na to zadanie została uzgodniona z KE przy negocjacjach dotyczących Regionalnego Programu Operacyjnego woj. opolskiego.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |