Partner serwisu

Organizacja podała wyniki transportu intermodalnego. 2021 rok był rekordowy

GR 27.06.2022

Organizacja podała wyniki transportu intermodalnego. 2021 rok był rekordowy
fot. Pixabay
Był najlepszy w historii – w taki sposób 2021 rok w transporcie intermodalnym oceniają przedstawiciele Międzynarodowego Związku Operatorów Transportu Kombinowanego Kolejowo-Drogowego (UIRR).
Z opublikowanego niedawno raportu wynika, że zrzeszone w organizacji podmioty przewiozły w 2021 roku 10,16 mln TEU, udało się też przekroczyć 100 miliardów tonokilometrów, co jest najlepszym wynikiem w historii.

Do takiego rezultatu przyczyniły się m.in. bardzo dobre wyniki transportu między Azją a Europą, który w 2021 r. przekroczył milion TEU. Autorzy opracowania mają jednak wątpliwości, czy taki wynik na Nowym Jedwabnym Szlaku, uda się powtórzyć w 2022 r. Wszystko przez trwającą od czterech miesięcy wojnę na Ukrainie i związane z nią ograniczenia w transporcie, nakładane na Rosję sankcje oraz późniejsze retorsje.

W Europie ubiegłoroczne wyniki przewozów intermodalnych były o 10,94 % lepsze r/r (w 2020 r. odnotowano wzrost o 6,8 %) pod względem liczby tonokilometrów oraz o 8,15 lepsze, jeśli chodzi o liczbę przewiezionych przesyłek. – Statystyki przewozów intermodalnych udało się poprawić, pomimo występowania kilku negatywnych zjawisk: pandemii Covid19, zerwania łańcuchów dostaw, ekstremalnych zjawisk pogodowych w wielu częściach świata oraz kryzysu energetycznego (jesienią 2021 r. zaczęły rosnąć ceny gazu m.in. z powodu ograniczenia dostaw przez Gazprom – aut.) – czytamy w opracowaniu.

W nawiązaniu do coraz lepszych wyników na linii Azja-Europa, autorzy raportu podkreślają, że drugi rok z rzędu wskaźnik wzrostu przewozów intermodalnych był wyższy od wzrostu PKB. – Co drugi pociąg towarowy to obecnie pociąg intermodalny – czytamy.

Autorzy opracowania przypominają korzyści płynące z „kombinowanego transportu” typu door to door. – Badanie opublikowane w listopadzie 2021r. wykazuje, że w porównaniu do klasycznych przewozów ciężarówką z silnikiem Diesla Euro 6, udaje się zaoszczędzić nawet 71 % energii, a ślad węglowy może być o 90 % mniejszy – czytamy w opracowaniu.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony