Partner serwisu

Orlen: Będziemy sprzedawać wodór do statków i promów

Magdalena Romanowska 01.08.2020

Orlen: Będziemy sprzedawać wodór do statków i promów
fot. Orlen
− Zamierzamy sprzedawać wodór do statków i promów. Następny etap to samoloty. Już dzisiaj na świecie trwają pierwsze próby użycia wodoru w przestworzach – powiedział w wywiadzie z Wprost Biznes Józef Węgrecki, członek zarządu ds. operacyjnych w PKN Orlen.
W wywiadzie dla Wprost Biznes Józef Węgrecki powiedział o planach Orlenu na sprzedaż wodory do statków i promów, a w przyszłości również do samolotów. Jak dodał członek zarządu ds. operacyjnych Orlenu, „już dzisiaj na świecie trwają pierwsze próby użycia wodoru w przestworzach. Mimo tego, że to dopiero eksperymenty, my już dzisiaj powinniśmy być gotowi na to, żeby dla takiego transportu nasz polski wodór dostarczać”.

Węgrecki odniósł się również do kwestii wydajności tego paliwa. Przejechanie 100 km na wodorze to około 40 zł, natomiast pokonanie 100 km samochodem ładowanym z domowego gniazdka to kilka złotych. Według członka Orlenu, auto elektryczne trzeba ładować wiele godzin, natomiast wodór tankuje się szybko, jak na stacji paliw. Cena wodoru zależy od wolumenu sprzedaży. Obecnie jest wysoka, ale z czasem im więcej będzie samochodów napędzanych wodorem, tym ich tankowanie będzie tańsze.

Orlen planuje też naprawić problem deficytu wodorowych stacji tankowania. W Polsce póki co nie ma ani jednej takiej stacji. W Niemczech Orlen prowadzi dwie, trzy kolejne mają pojawić się w Czechach. Pierwsza wodorowa stacja tankowania w Polsce ma pojawić się w Poznaniu w 2021 r.

Niedawno PKN Orlen rozpoczął prace nad wnioskiem koncentracyjnym do Komisji Europejskiej dotyczącym przejęcia grupy PGNiG. Równolegle realizowany będzie proces due dilligence tej spółki. Wcześniej doszło do przejęcia grupy Lotos.


PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony