Ostatnia operacja Maersk w rosyjskim porcie. Firma wystawia na sprzedaż udziały w ważnej spółce

fot. Pixabay
Drogi,Logistyka,Porty
Ponad 30% udziałów w spółce Global Port wystawił na sprzedaż duński Maersk, jeden z największych operatorów kontenerowych na świecie. Z powodu rosyjskiej inwazji na Ukrainę firma podjęła decyzję o wycofaniu się z Rosji.
Dziesięć lat temu Maersk kupił udziały w spółce Global Ports, która obsługuje sześć terminali kontenerowych w Rosji i dwa w Finlandii (pozostałymi udziałowcami firmy są kontrolowana przez Kreml spółka Rosatom i rosyjski biznesmen Siergiej Sziskarew).
Z powodu trwającej od prawie trzech miesięcy rosyjskiej inwazji na Ukrainę, władze duńskiego przedsiębiorstwa podjęły decyzję o wycofaniu się z Rosji. Ostatnia operacja cargo w rosyjskim porcie została przeprowadzona na początku maja.
Maersk zatem wystawił na sprzedaż 30,75% udziałów w Global Port. – Trwają rozmowy z kilkoma potencjalnymi nabywcami, choć nie podano konkretów. Prawdopodobnie firma nie będzie musiała za da darmo przekazywać swoich udziałów – czytamy w komunikacie Reutersa. Z kolei cytowany przez agencję Soren Skou, dyrektor generalny Maersk powiedział, że „firma nie wróci na rosyjski rynek, dopóki nie dojdzie do wniosku, że Rosja ponownie odgrywa pozytywną rolę na świecie”.
Rosyjska inwazja na Ukrainę wpłynęła nie tylko na decyzję o wycofaniu się z Rosji przez Maersk, ale też zmieniła układ sił w rejonie Morza Bałtyckiego. Marek Tarczyński, przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki zauważył podczas niedawnego Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, że wskutek nałożonych na Rosję sankcji, prawie o połowę spadły obroty portu w Petersburgu. – Gdańsk niemal walkowerem wysunął się na pierwsze miejsce na Morzu Bałtyckim, choć sankcje jednocześnie odbiją się na kondycji miejscowego DCT ze względu na duży udział ładunków tranzytu morskiego, które były wysyłane do portów rosyjskich – podkreślił, dodając że „nie uda się tej luki zasypać ładunkami z Ukrainy”.
Z powodu trwającej od prawie trzech miesięcy rosyjskiej inwazji na Ukrainę, władze duńskiego przedsiębiorstwa podjęły decyzję o wycofaniu się z Rosji. Ostatnia operacja cargo w rosyjskim porcie została przeprowadzona na początku maja.
Maersk zatem wystawił na sprzedaż 30,75% udziałów w Global Port. – Trwają rozmowy z kilkoma potencjalnymi nabywcami, choć nie podano konkretów. Prawdopodobnie firma nie będzie musiała za da darmo przekazywać swoich udziałów – czytamy w komunikacie Reutersa. Z kolei cytowany przez agencję Soren Skou, dyrektor generalny Maersk powiedział, że „firma nie wróci na rosyjski rynek, dopóki nie dojdzie do wniosku, że Rosja ponownie odgrywa pozytywną rolę na świecie”.
Rosyjska inwazja na Ukrainę wpłynęła nie tylko na decyzję o wycofaniu się z Rosji przez Maersk, ale też zmieniła układ sił w rejonie Morza Bałtyckiego. Marek Tarczyński, przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki zauważył podczas niedawnego Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, że wskutek nałożonych na Rosję sankcji, prawie o połowę spadły obroty portu w Petersburgu. – Gdańsk niemal walkowerem wysunął się na pierwsze miejsce na Morzu Bałtyckim, choć sankcje jednocześnie odbiją się na kondycji miejscowego DCT ze względu na duży udział ładunków tranzytu morskiego, które były wysyłane do portów rosyjskich – podkreślił, dodając że „nie uda się tej luki zasypać ładunkami z Ukrainy”.
Komentarze:
Wojna Rosja - Ukraina

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |