Partnerzy serwisu:

Otwarcie ofert na przekop Mierzei przesunięte po raz czwarty

Leonard Dolecki 26.04.2019

Otwarcie ofert na przekop Mierzei przesunięte po raz czwarty
fot. MGMiŻŚ
Urząd Morski w Gdyni, który prowadzi przetarg dotyczący budowy I części przekopu Mierzei Wiślanej, poinformował o kolejnym przesunięciu terminu otwarcia ofert w tym postępowaniu. Aktualna data przypada na 22 maja, czyli niemal trzy miesiące później niż planowano pierwotnie.
Przetarg potrwa dłużej

Przetarg na realizację zadania został ogłoszony 3 stycznia br. Według początkowych założeń otwarcie ofert miało nastąpić 7 marca br. Później jednak zamawiający przesuwał ten terminu kilkukrotnie. Najpierw na 15 kwietnia br., później na 24 kwietnia br., następnie na 8 maja br., a teraz na 22 maja br.

Czwarte przesunięcie ma związek z odwołaniem, które do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) złożyła firma Doraco, a do którego później dołączyli się inni startujący w przetargu (Budimex, KOLiN, NDI, Porr, Sallini Polska). Firma wskazywała na niejasności w dokumentacji przetargowej, brak precyzyjnej odpowiedzi na pytania składane do zamawiającego oraz krótki termin na złożenie ofert po kolejnych zmianach warunków przetargu.

Ostatecznie do rozpatrzenia sprawy przez KIO nie doszło ponieważ zamawiający przedstawił wyjaśnienia oraz przychylił się przedłużenia terminu. W tej sytuacji, przełożenie terminu otwarcia na 22 maja może być ostatnim przesunięciem.

GDOŚ potrzebuje więcej czasu

Jak pisaliśmy w tym tygodniu – Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska (GDOŚ) rozpatruje odwołania od decyzji środowiskowej dla przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Okazało się, że urząd potrzebuje więcej czasu na załatwienie sprawy. Ma ją zakończyć do 28 czerwca (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Rządowa inwestycja

W ramach prowadzonej obecnie pierwszej części przetargu związanego z realizacją przekopu przez Mierzeję, wykonane mają być m.in.: port osłonowy od strony Zatoki Gdańskiej, kanał żeglugowy ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, oznakowanie nawigacyjne, budynki techniczne, parkingi, punkt widokowy, nowy układ drogowy (w tym dwa ruchome stalowe mosty) oraz sztuczna wyspa na Zalewie Wiślanym.

Planowany kanał żeglugowy ma mieć 1,3 km długości i 5 metrów głębokości i ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m i szerokości 20 m. Koszt specyficznej na naszym rynku inwestycji oszacowano pierwotnie na 880 mln zł, teraz mówi się, że może to być ok. 500 mln zł więcej. Przekop, według planu ma być wykonany do 2022 roku.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony