Partner serwisu

Otwarta droga do umowy na S1 Mysłowice – Bieruń

ep. 29.06.2022

Otwarta droga do umowy na S1 Mysłowice – Bieruń
Fot. Google Maps
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych przeprowadził już kontrolę uprzednia przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bieruń. Na początku lipca ma być podpisana umowa z wykonawcą. Przetarg wygrał Budimex.
To ostatni odcinek czekający na wykonawcę, potrzebny by domknąć trasę Od Mysłowic do Bielska-Białej. Na dwa fragmenty Oświęcim – Dankowice i Dankowice – Bielsko-Biała umowy zostały podpisane jeszcze w 2020 roku. Trzecia, na trasę od Bierunia do Oświęcimia została podpisana pod koniec listopada 2021 r.

Przetarg na fragment Mysłowice – Bieruń nieco się przedłużył. Oferty otwarto w sierpniu ub. roku. Po analizie ofert odrzucono najtańszą propozycję złożoną przez firmę Polaqua. Powodem było zatajenie informacji, które „mogły mieć wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego”. Wykonawca odwołał się do KIO, ale bezskutecznie. Po wyborze najkorzystniejszej oferty, ze wskazaniem na Budimex, tańszy wykonawca ponownie odwołał się do KIO, ale ostatecznie na początku czerwca odwołanie zostało wycofane.

Jeszcze wcześniej, przetarg na dwa fragmenty Mysłowice – Bieruń i Bieruń – Oświęcim jako jeden odcinek realizacyjny został unieważniony przez inwestora. Najpierw odwoływał się odrzucony wykonawca z Chin, potem – gdy KIO przyznała mu rację – wyrok Izby do sądu zaskarżyła GDDKiA, by ostatecznie uznać, że przetarg trwa zbyt długo i korzystniej będzie realizować zadanie w dwóch odcinkach, z których jeden jako bardziej pilny miał być zlecony w trybie z wolnej ręki. Ta procedura też się nie powiodła – KIO zatrzymała niekonkurencyjny tryb. Wówczas ruszyły dwa przetargi, z których drugi właśnie zmierza do finału.

W ramach odcinka Mysłowice – Bieruń powstanie 10 km drogi ekspresowej z dwoma węzłami: Kosztowy II i Lędziny oraz miejscami obsługi podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III). Wybudowanych ma być także 16 obiektów inżynierskich oraz infrastruktura techniczna.

W sumie ekspresowa trasa między Mysłowicami i Bielsko-Białą ma mieć 40 km. Dwa pierwsze odcinki mają być gotowe przed końcem 2023 r.

PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony