Partner serwisu

Pabianice modernizują sieć drogową. Liczą na pieniądze z Polskiego Ładu

Kasper Fiszer 27.09.2022

Pabianice modernizują sieć drogową. Liczą na pieniądze z Polskiego Ładu
Ulica Zamkowa w Pabianicach przed remontemfot. Tszwagrzak, CC BY-SA 3.0
Podłódzkie miasto prowadzi obecnie ważne inwestycje drogowe, w tym w ścisłym centrum czy na ul. Wiejskiej. Liczy też na środki rządowe, które pomogłyby w budowie układu drogowego w strefie przemysłowej. Dwa wnioski o dofinansowanie zostały złożone w ramach programu Polski Ład.
Pabianice, drugie pod względem liczby mieszkańców miasto aglomeracji łódzkiej, prowadzą obecnie największą w okresie po transformacji ustrojowej inwestycję w infrastrukturę transportową. Jej najważniejszym elementem jest realizowana wspólnie z gminą Ksawerów modernizacja linii tramwajowej do Łodzi, ale prace obejmują także przebudowę najważniejszego ciągu ulic w mieście wraz z biegnącą przez jego ścisłe centrum Zamkową i kilkoma kluczowymi skrzyżowaniami. Choć minął już pierwotny termin zakończenia robót, te wciąż trwają, a opóźnienie ma związek m.in. z koniecznością usunięcia niespodziewanych kolizji z infrastrukturą podziemną.

Przebudowa dużych arterii, ale i małych ulic osiedlowych


Wśród najważniejszych przedsięwzięć dotyczących transportu w mieście Aneta Klimek, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Pabianicach, wymienia też zrealizowaną rozbudowę sieci dróg rowerowych będącą elementem szerszego projektu unijnego dotyczącego komunikacji miejskiej. Wskazuje też na przebudowę ul. Warszawskiej na odcinku od węzła Duży Skręt do granic miasta. – Ulica ta łączy drogę krajową nr 81 z drogą wojewódzką nr 482 – podkreśla. Dodaje, że kursują tamtędy autobusy miejskie i dalekobieżne. Prace zakończyły się tam w 2020 r.

Trwa zaś przebudowa ul. Wiejskiej – jej pierwszy etap zrealizowano w latach 2015 – 2016, a drugi realizowany jest obecnie. Lokalny samorząd podkreśla, że projektując remont, wziął pod uwagę m.in. potrzeby rowerzystów. Podobnie jak w przypadku Warszawskiej, elementem zadania jest budowa rowerzystów i pieszych. – Od 2018 r. miasto realizuje też sukcesywnie program likwidacji dróg gruntowych – informuje nasza rozmówczyni. Na lokalnych ulicach pojawia się nawierzchnia asfaltowa lub z kruszywa. Dotychczas udało się utwardzić ponad 20 km dróg, co stanowi znaczny procent liczącej 147 km sieci dróg miejskich.

Miasto liczy m.in. na środki rządowe

Wciąż pozostało jednak ok. 35 km dróg gruntowych, program będzie więc kontynuowany, bo potrzeby wciąż są spore. W latach 2004 – 2010 Zakład Wodociągów i Kanalizacji rozwiązywał natomiast w ramach dużego projektu unijnego problemy związane z miejską siecią kanalizacyjną sanitarnej. – Oprócz nowych podłączeń do sieci miejskiej efektem końcowym była nowa nawierzchnia asfaltowa położona w różnych punktach miasta – podkreśla przedstawicielka magistratu.

Jakie zadania zaplanowano na kolejne lata? – Będziemy występować o dofinansowanie na modernizację i rozwój dróg m.in. ze środków rządowych. Złożone zostały np. dwa wnioski o dofinansowanie inwestycji z funduszu Polski Ład – mówi Aneta Klimek. Dotyczą one obszarów przeznaczonych na działalność produkcyjną oraz usługową w ramach strefy przemysłowej.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony