Partnerzy serwisu:

Pięciu chętnych na remont mostu w Tryńczy

mr 23.07.2020

Pięciu chętnych na remont mostu w Tryńczy
fot. Wikimedia Commons CC BY-SA 4.0/In eegent
Otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie i remont mostu przez rzece Wisłok w miejscowości Tryńcza w ciągu DK-77. Do zaprojektowania i remontu mostu zgłosiło się 5 chętnych.
Najtańszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Budowlane Stalmost ze Stalowej Woli na kwotę 1,8 mln zł, terminem wykonania do 15 grudnia 2020 r. i gwarancją na okres 60 miesięcy. Najdroższą ofertę złożyło konsorcjum firm Primost Południe i ZBD na kwotę 2,6 mln zł, terminem wykonania 15 listopada 2020 r. i okresem gwarancji 60 miesięcy. Wszystkie oferty przekroczyły budżet zamawiającego, czyli 1,4 mln zł. Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty.

Zamówienie w systemie projektuj i buduj obejmuje opracowanie projektu wykonawczego remontu mostu, roboty przygotowawcze i rozbiórkę elementów pomostów chodników, wymianę skorodowanych elementów stalowych konstrukcji wsporczej i wykonanie konstrukcji pomostów chodników wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym nowych elementów, wykonanie nawierzchni chodników i dylatacji z blach płaskich, nad podporami, w ciągu chodników, naprawę uszkodzeń (deformacji po uderzeniach pojazdów) ram portalowych kratownic, naprawę uszkodzeń powłok antykorozyjnych stalowej konstrukcji nośnej i łożysk oraz naprawy uszkodzeń podpór.

Zasadniczym celem realizacji zadania jest wykonanie robót remontowych i zabezpieczających, pozwalających na bezpieczne użytkowanie mostu do czasu jego przebudowy.

Obecnie wprowadzono ograniczenia w ruchu pieszym poprzez zamknięcie dla ruchu lewego chodnika, z uwagi na bardzo zły stan techniczny stalowych elementów pomostu. Także na drugim chodniku stwierdzono postępującą korozję kątowników stalowych i blach podtrzymujących nawierzchnię co powoduje konieczność wymiany tych elementów.

Poza remontem chodników naprawy wymagają także zdeformowane, w wyniku uderzeń pojazdów, ramy portalowe kratownic stalowych oraz uszkodzenia powłok antykorozyjnych stalowej konstrukcji nośnej i łożysk, a także uszkodzenia trzonów, ścianek zaplecznych i skrzydeł betonowych podpór mostu.

Wykonany remont nie zmieni istniejących parametrów obiektu, a roboty mają charakter odtworzeniowy. Obiekt w dalszym ciągu będzie nienormatywny ze względu na nośność i skrajnię poziomą.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony