Partner serwisu

Pierwsze przepłynięcie przez kanał na Mierzei

ep. 18.06.2022

Budowa kanału przez Mierzeję zbliża się do finału. Zatoka Gdańska została już połączona z Zalewem Wiślanym a śluza, która zapobiega mieszaniu się wód, jest wypełniona do docelowego poziomu. Oto jak wyglądało pierwsze przepłynięcie nowym kanałem.
Oficjalne otwarcie zostało zapowiedziane na 17 września, ale jak pokazuje m.in. film, zasadnicza część prac związana z przekopem Mierzei została zrealizowana.

Jak niedawno informował wykonawca – konsorcjum NDI/Besix, obecnie trwają prace wykończeniowe w rejonie kanału żeglugowego: chodzi o montaż wyposażenia hydrotechnicznego oraz testy i próby ruchowe bram oraz mostów obrotowych.

Trwają także prace w zachodniej i wschodniej części portu osłonowego na Zatoce Gdańskiej. Trwa wykonywanie narzutu z kamienia łamanego i układanie bloków betonowych „x-block +”, które będą zabezpieczać falochron przed działaniem fal.

Prowadzone są także prace w branżach elektrycznej, teletechnicznej i sanitarnej, w tym m.in. montaż kamer systemu telewizji dozorowej, głośników ostrzegania w rejonie mostów, oświetlenia drogowego czy tablic zmiennej treści toru wodnego.


Powstający kanał żeglugowy będzie miał 1 km długości i 5 m. głębokości. Docelowo – po zakończeniu wszystkich części projektu – ma to umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do czterech i pół metra, długości do 100 m i szerokości do 20 m.

Obecnie w realizacji jest także druga część inwestycji, związana z obudową brzegów rzeki Elbląg i budowa mostu w Nowakowie. Za tę część odpowiada Budimex. Trzecia część – powierzona konsorcjum NDI oraz Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych – obejmuje z kolei budowę toru wodnego na Zalewie Wiślanym. W tym przypadku trwają przygotowania do rozpoczęcia prac.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony