Partnerzy serwisu:

Pierwszy elektryczny przewóz wahadłowy, obsługujący uczestników Światowego Forum Ekonomicznego

inf. pras. 28.01.2019

arrow
arrow
Pierwszy elektryczny przewóz wahadłowy, obsługujący uczestników Światowego Forum Ekonomicznego
fot. mat. pras.
Pierwszy elektryczny przewóz wahadłowy, obsługujący uczestników Światowego Forum Ekonomicznego
Pierwszy elektryczny przewóz wahadłowy, obsługujący uczestników Światowego Forum Ekonomicznego
Pierwszy elektryczny przewóz wahadłowy, obsługujący uczestników Światowego Forum Ekonomicznego
Jak co roku liderzy i intelektualiści wybrali się w podróż w góry, do szwajcarskiego miasta Davos, na spotkanie Światowego Forum Ekonomicznego (22-25 stycznia). Jednak w tym roku delegaci mogli osobiście odczuć korzyści płynące z elektrycznego transportu, dzięki ekologicznej usłudze przewozu wahadłowego z lotniska w Zurychu do Davos. Podróż bez emisji spalin malowniczą trasą przez Alpy zajmuje prawie dwie godziny.
Pięćdziesiąt samochodów Audi e-tron — pierwszego w pełni elektrycznego modelu tego niemieckiego producenta — może korzystać po drodze z 16 stacji szybkiego ładowania prądem stałym i 15 stacji do ładowania dużej mocy (HP), które w ciągu 8 minut mogą doładować samochód pozwalając na przejechanie 200 km. Stacje dostarczyła firma ABB, która z zainstalowaną bazą około 8500 ładowarek jest globalnym liderem infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, a ich operatorem jest spółka IONITY. Urządzenia zlokalizowane są w Davos, Kemptthal oraz w miejscu obsługi podróżnych Heidiland na autostradzie. Wahadłowy e-transport dostępny jest również w samym Davos - osiem stacji szybkiego ładowania ABB zainstalowano w mieście na początku ubiegłorocznego Światowego Forum Ekonomicznego.

Zgodnie z jednym z pięciu założeń roboczych tegorocznego spotkania WEF globalny rozwój musi opierać się na integracji i zasadach zrównoważonego rozwoju. Elektromobilność spełnia oba te wymagania. Inicjatywa wahadłowego e-transportu wpisuje się w główny temat tegorocznego spotkania — koncepcji Globalizacji 4.0, będącej nową odsłoną współpracy i handlu na świecie, skupiającej się w większym stopniu na „dzieleniu się i opiece”, a nie wyłącznie na produkcji i konsumpcji. Elektryczny transport wahadłowy pokazuje, jaki wpływ może mieć elektromobilność na systemy transportu przyszłości oraz co można zrobić, aby miasta stały się czystsze i bardziej inteligentne.

Uczestnicy Forum mogli dojechać do Davos również należącymi do Kolei Retyckich (RhB) pociągami Allegra. Piętnaście pociągów wchodzących w skład tej floty wykorzystuje systemy trakcyjne ABB, dzięki którym składy niezależnie od warunków atmosferycznych mogą wjeżdżać na przełęcz Bernina, którą przebiega najwyższej położona linia kolejowa w Alpach (2253 m n.p.m.). Pociągi RhB muszą przez cały rok pokonywać trasę pełną wąskich zakrętów i odcinków zaliczanych do najbardziej stromych w Europie.

Jednym z tych pociągów do Davos przyjechał nowy bolid ABB Formuły E, Gen2, który wykorzystuje baterię o 90 proc. większej pojemności niż bolid poprzedniej generacji (a zaledwie 20 proc. cięższą). Publiczna prezentacja bolidu na stacji kolejowej Davos Platz, w towarzystwie innowacyjnej Allegry, to jeden z symbolicznych obrazków 49. Światowego Forum Ekonomicznego.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Elektromobilność
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony