Partnerzy serwisu:

Pierwszy odcinek S5 na Warmii i Mazurach za półmetkiem. Szybciej niż planowano

ep. 16.09.2021

arrow
arrow
Pierwszy odcinek S5 na Warmii i Mazurach za półmetkiem. Szybciej niż planowano
fot. Budimex
Pierwszy odcinek S5 na Warmii i Mazurach za półmetkiem. Szybciej niż planowano
Pierwszy odcinek S5 na Warmii i Mazurach za półmetkiem. Szybciej niż planowano
Pierwszy odcinek S5 na Warmii i Mazurach za półmetkiem. Szybciej niż planowano
Pierwszy odcinek S5 na Warmii i Mazurach za półmetkiem. Szybciej niż planowano
Pierwszy odcinek S5 na Warmii i Mazurach za półmetkiem. Szybciej niż planowano
Pierwszy odcinek S5 na Warmii i Mazurach za półmetkiem. Szybciej niż planowano
Pierwszy odcinek S5 na Warmii i Mazurach za półmetkiem. Szybciej niż planowano
Pierwszy odcinek S5 na Warmii i Mazurach za półmetkiem. Szybciej niż planowano
Budimex przekroczył półmetek w budowie odcinka drogi ekspresowej S5 Ornowo – Wirwajdy. To pierwszy fragment drogi ekspresowej, która w przyszłości połączy autostradę A1 z trasę S7. Prace na nim idą szybciej niż przewiduje harmonogram.
To krótki odcinek ekspresówki – liczy 5,3 km. Umowa z wykonawcą – firmą Budimex – została zawarta pod koniec kwietnia 2020 roku i ma wartość 204 mln zł. Budimex ma czas na realizację niemal do połowy 2023 roku. Możliwe, że nie będzie potrzebował tak długiego okresu. Wykonawca poinformował, że przekroczył już 50 proc. zaawansowania prac, wyprzedzając jednocześnie przyjęty harmonogram.

– Realizacja inwestycji odbywa się w formule „Projektuj i Buduj”. Obecnie po 16-tu miesiącach prac budowlanych, odcinek drogi ekspresowej Ornowo –Wirwajdy jest na etapie ponad 50% zaawansowania. Z uwagi na to, że zakończenie kontraktu przypada na maj 2023 r., jest to bardzo dobry postęp robót budowlanych – mówi Cezary Łysenko, dyrektor Budownictwa Infrastrukturalnego Budimex.

Wykonawca prowadzi prace na wielu frontach jednocześnie. Realizowana jest budowa nasypów, obiektów mostowych i warstw konstrukcyjnych jezdni. Jak poinformowano, ułożone zostały już pierwsze odcinki podbudów bitumicznych. Jak informuje Cezary Łysenko, zrealizowano już przebudowę kolizji elektroenergetycznych, teletechnicznych, wodno-kanalizacyjncyh i gazowych. Obecnie budowana jest kanalizacja deszczowa, kanał teletechniczny, jak i umocnienia zbiorników retencyjnych oraz prace na cieku Morlińska Struga.

Średnio każdego dnia na 5-kilometrowej budowie pracuje 170 pracowników i 98 sztuk ciężkich jednostek sprzętowych.

Budowany odcinek S5 stanowi kontynuację obwodnicy Ostródy. Jest jednocześnie częścią planowanej trasy ekspresowej S5 w stronę Grudziądza, a docelowo połączenia do Bydgoszczy, Poznania i Wrocławia. To pierwszy fragment przyszłego połączenia drogi ekspresowej S7 koło Ostródy z autostradą A1. Pozostała część nowej trasy w sumie mowa o 90 km – jest na etapie przygotowań. Na początku sierpnia otwarto oferty w przetargu na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Wiadomo, że aby rozstrzygnąć przetarg, GDDKiA musi zwiększyć budżet.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Budimex
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony