Partner serwisu

PKP Cargo Terminale: Przetarg na automatyczny system bramowy

Roman Czubiński 12.11.2022

PKP Cargo Terminale: Przetarg na automatyczny system bramowy
Zdjęcie ilustracyjnefot. PKP Cargo
Do końca listopada można składać oferty w przetargu PKP Cargo Terminale na system automatyzacji bram samochodowych i kolejowych. Pierwszym obiektem, w którym zostanie on zastosowany, będzie powstający terminal multimodalny w Zduńskiej Woli Karsznicach. System będzie musiał zostać oddany do użytku w ciągu niecałego roku.
Inwestycja będzie realizowana w trybie „projektuj i buduj”. Przedmiot zamówienia składa się z dwóch osobnych systemów: rozczytywania tablic rejestracyjnych ciężarówek i numerów pociągów (OCR) przy głównym wjeździe oraz systemu kolejkowego, regulującego wjazd i wyjazd. Zwycięzca przetargu będzie też musiał przeszkolić personel obiektu w zakresie obsługi systemu oraz zobowiązać się do wprowadzania modyfikacji, dostosowujących jego funkcjonalności do potrzeb pracy terminalu przez pięć kolejnych lat.

Rola pracowników – ograniczona do minimum

Obsługa bramowa pociągów i samochodów ma być maksymalnie zautomatyzowana. Personel pociągów i kierowcy ciężarówek mają wykonywać większość czynności przy pomocy interaktywnych „kiosków” (z komunikatami w czterech językach: polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim). Zadania pracowników terminalu mają ograniczać się do wydawania stałych przepustek wjazdowych, kontroli transakcji, obsługi wyjątków oraz błędów oraz do manualnej obsługi bram w przypadku awarii.

Cały zakres rzeczowy ma być zrealizowany do 30 września przyszłego roku. W ciągu następnego miesiąca (czyli do chwili planowanego uruchomienia całego terminala) mają być przeprowadzone testy usługi i uruchomienie systemu. 90% punktów w postępowaniu można otrzymać za cenę. Pozostałych 10% zależy od zaoferowanej długości okresu wsparcia technicznego i nadzoru eksploatacyjnego (do wyboru: 6 lub 7 lat).

Terminal na skrzyżowaniu NJS i Węglówki

Umowę z firmą ZUE na budowę terminala przy stacji Zduńska Wola Karsznice podpisano – po długim oczekiwaniu i kilkakrotnych zwrotach akcji, związanych głównie z zabiegami o przyznanie funduszy unijnych na inwestycjęlatem bieżącego roku. Szacowana wartość to 123 mln zł brutto.

Obiekt będzie zlokalizowany na terenie po zlikwidowanej grupie torów stacji Zduńska Wola Karsznice. Terminal ma obsługiwać przewozy kolejowe i drogowe oraz ich kombinacje. W pierwszym etapie budowy zajmie powierzchnię około 12 hektarów. Możliwości przeładunkowe mają docelowo sięgnąć 220 tys. TEU rocznie, a pojemność składowa – 4500 TEU. Będzie to największy tego typu obiekt w centralnej części Polski. Inwestycja ma wzmocnić pozycję Grupy PKP Cargo w segmencie usług terminalowych, zapewniając obsługę ładunków na Nowym Jedwabnym Szlaku i w połączeniach z portami polskimi i zagranicznymi.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Intermodal
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony