Partnerzy serwisu:

PKP SA likwidują przejazd w Golubiu-Dobrzyniu. Torów już dawno nie ma

Kasper Fiszer 30.06.2019

PKP SA likwidują przejazd w Golubiu-Dobrzyniu. Torów już dawno nie ma
Dawny budynek dworca Golub-Dobrzyńfot. Pzwolinski, lic. CC BY-SA 4.0
Zniknie przejazd kolejowy w Golubiu-Dobrzyniu. Dawniej krzyżowały się tam linia kolejowa nr 209 z drogą wojewódzką nr 534. Ta pierwsza została jednak przed dwoma laty fizycznie rozebrana.
W Golubiu-Dobrzyniu likwidowany będzie niebawem przejazd kolejowo-drogowy na skrzyżowaniu linii kolejowej nr 209 z drogą wojewódzką nr 534. Nie oznacza to jednak utrudnień dla kierowców związanych z koniecznością dojeżdżania do położonej gdzie indziej przeprawy przez tory. Te nie dochodzą już bowiem z żadnej strony do przejazdu, który pozostał jedną z nielicznych wyraźnych pozostałości po fizycznie zlikwidowanej trasie.

O przesunięcie likwidacji przejazdu wnioskował zarządca drogi

– Linia kolejowa nr 209 Brodnica – Bydgoszzcz Wschód została rozebrana w 2017 r. – potwierdza Aleksandra Rudzińska-Rdzanek z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zakres robót sprzed dwóch lat obejmował rozbiórkę układów torowych, wywiezienie złomu pochodzącego z rozbiórki oraz innych odpadów, a także uporządkowanie terenu pokolejowego. Przejazd przez DW-534 Grudziądz – Rypin pozostał wówczas jednak poza zakresem kontraktu z wykonawcą rozbiórki.

– Jego likwidacja nie została zaplanowana na wniosek zarządcy drogi – stwierdza przedstawicielka PKP. Teraz uzgodnienia z Zarządcą prowadzić będzie wykonawca rozbiórki samego przejazdu. Jak zapewnia nasza rozmówczyni, w tym miesiącu kolej podpisała już umowę z przedsiębiorstwem, które przeprowadzi prace.

Kto rozebrał linię 209? „Informacja podlega ochronie”

Roboty mają zostać zrealizowane w ciągu 150 dni. Likwidacja przejazdu jest nieco opóźniona względem pierwotnych założeń, bo PKP musiały ponowić postępowanie w tej sprawie – pierwsze nie przyniosło zawarcia kontraktu z jedynym oferentem. Jego oferta przekraczała bwiem zdaniem PKP wartość zamówienia. Obecnie nie ma planów rozbiórki innych podobnych obiektów położonych wzdłuż tej samej linii kolejowej.

Ile kosztowała rozbiórka linii nr 209 – nie wiadomo. – Zgodnie z regulaminem postępowania przetargowego nazwa wykonawcy fizycznej likwidacji linii kolejowej i cena za realizację rozbiórki jest informacją podlegającą ochronie – stwierdza bowiem Aleksandra Rudzińska-Rdzanek.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony